Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

In case of…

Tråden startades av Bokmasken

Hej!

Jag har jobbat som pilot i över tio år och gör det fortfarande, men har kompletterat flygandet med en A och B kurs inom Human Factors för att öka möjligheterna att få ett normalt jobb om olyckan skulle vara framme. Jag undrar om det är någon här ute som kan ge mig lite förslag på vilka kurser som vore lämpliga att studera för att öka mina chanser att få just ett “normalt jobb” i den händelse att man blir arbetslös eller sjuk? Visst är det mycket upp till vad man är intresserad av, men jag skulle gärna önska en civil arbetsgivares åsikter, eller dylik, om vad och inom vilket område en f.d pilot vore attraktiv. HR, MTO-specialist eller liknande kanske med tanke på mitt intresse inom HF och CRM?

Tusen tack!

Publicerad den 2012-03-27 15:56
Skriv ett svar
Antal svar: 5

svar

Bokmasken
2012-03-28 08:37

Aha Rödvit, du menar Wideroe ;-)!

Nej, jag har bott i Göteborg många år. Har du haft någon tanke med dina, ska vi kalla dom “CRMinstruktörsförberedandekurser”?

Mvh

BM

Rødvit
2012-03-27 22:44

Bokmasken, är du från Vänersborg, är själv från vbg och flyger för ett norskt bolag som bara målar halva flygplanen röda! Har själv läst några liknande kurser I Trollhättan.

Bokmasken
2012-03-27 19:37

Gick HF i Trollhättan/Vänersborg för ett par år sedan. Min fundering var om det fanns likasinnade här på forumet som “lyckats” med en transition till ett civilt område där pilotbakgrunden var meriterande.

Tack!

Civilist
2012-03-27 16:57

Dessutom skulle jag ställa frågan på något annat ställe, här är det bara flygfolk som läser ju!

Rolf
2012-03-27 16:37

Vad ska du med Human R till då i civila livet? Sen undrar jag var du har fått tag på en A och B kurs…. Lund då eller? njaaa…. tror du trollar. Om du nu är intresserad seriöst av att göra något av CRM så skulle jag hellre rekommendera något rejält och plugga till psykolog och sen kan du inrikta dig på flygpsykologi eller liknande. Kanske du kan fixa till det här med utvärderingar en gång för alla 😉

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500