Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Detta var en planerad konkurs av Skyways!

Tråden startades av Mulle Meck

Man kommer snart att starta upp ett nytt lågprisbolag med kraftigt sänkta löner och villkor för dom anställda.
Det är lätt att gömma sig i ett bolag på Cypern, bakom detta bolag finns många kända personer…;)

Publicerad den 2012-05-23 08:06
Skriv ett svar
Antal svar: 24

svar

Kutte
2012-05-30 17:14

Det behövs ingen examen i företagsekonomi. Är man pilot vet man alltid bäst. Egentligen borde alla företagsdoktorer vara extraknäckande piloter. Då hade exempelvis aldrig Saab gått i KK och inte Skyways och City heller. Jag skulle nästan vilja gå så långt och säga att egentligen borde alla företagsledare vara piloter då skulle alla flygbolag visa svarta siffror.

Gagarin
2012-05-30 15:42

Många experter här!
Jag antar att ni har examen i företagsekonomi allihopa??

Meck
2012-05-30 12:11

Tråkigt att behöva skriva det men alla tre bolagen Skyvays, city o cimber var redan konkursfätdiga när de såldes. Bara att läsa bolagens bokslut så ser man vilka stora förluster de gjorde var för sig.Hela iden “tror jag” var att Igor skulle flytta sina egna flygplan till Skandinavien. Nu gick inte detta pga Igors 10 embraer han skulle placera i Sverige inte hade alla papper i ordning, det saknas dokumentation.

Lars
2012-05-30 11:38

Klart att det är skyways fel att city gick i putten….

Yo
2012-05-30 10:35

Om inte Igor hade funnits så hade Skyways varit borta för 2 år sedan , City för ett år sedan och Cimber ungefär samtidigt…

Bertram
2012-05-30 08:42

@Hasse
Skyways var ett tvättat bolag med en slimmad organisation och ett antal bra baslinjer som gav vinst från första dagen. City var när Skyways tog över ett bolag som hade kört rakt in i kaklet, med en organisation som storleksmässigt var dimensionerad för fyrtio flygplan men administrerade sex. Krisinsikten var lika med noll, och konkursen var bara några dagar bort.

Hasse
2012-05-29 21:42

Mansell tog över ett förslust tyngt Skyways om man ser till boksluten då räknar jag bort Cityairline. Så att det skulle bero på City airline att Skyways gick omkull är fullständigt felaktigt. Men man kan däremot fundera över om Skyways var rätt köpare till Cityairline.

råger
2012-05-29 13:43

Det är inte skyways F50, dom är på leasing ( utom 1 eller 2 ) så leasingbolaget
kommer att köra ferry till nästa kund, om dom går att kränga av dvs.

Buster
2012-05-29 08:50

Hade inte Igor kommit in med alla sina konstiga ideer om att flyga Norge, Berlin och köpa det svarta slukhålet City som förbrukade extremt mycket pengar så hade Skyways funnits kvar.

GB
2012-05-29 08:09

Om inte Igor hade köpt City Airline hade Skyways med all säkerhet funnits kvar vid det här laget. Lustigt att många på City fortfarande tror att det var Skyways fel att de gick under.

Mr Jones
2012-05-28 22:23

Två i Visby

Less
2012-05-28 21:37

Står en fokker uppe på sdl.

Hasse
2012-05-28 20:33

Jag skulle vilja säga att City arilnes förluster var hanterbara och betydligt mindre än Skyways innan man tog över bolaget. Skyways hade dukat under ändå. Huvudproblemet låg i sorgebarnet Sterling/Cimber som blödde okontrollerat med enomt kassaflöde. Bolaget var dödsdömt redan innnan affären, antagligen hade Skyways funnits kvar idag om Mansweel hade lagt pengarna i rätt säck.

KSD
2012-05-23 18:49

Står 2 fokker kvar på plattan i KSD. Flygplatsbrandmännen kanske kan använda dom till att öva på?

Gima
2012-05-23 17:52

Gert Högerstol, jag förstår varför du sitter i högerstol. Det var det dummaste inlägget på jag sett på länge.

Gert Högerstol
2012-05-23 16:49

Vart finns alla flygplanen i detta nu? Spridda på olka flygplatser, där de kommer puttas ut i skogskanterna eller brandplattan och stå o glömnmas bort i massa år? Står den på Arlanda allihop? Är de redan smugglade ur landet för att gömmas undan utmätning?

Bamse
2012-05-23 15:04

@Dumt,
Gröna siffror? Låter klimatsmart tycker jag:-D

SH
2012-05-23 14:40

Skyways skulle aldirg köpt City Airlines som redan var konkursdrabbat det var det sämsta de gjorde

Liemannen
2012-05-23 13:42

Liket är slaktat och dödsboet plundrat. Finns inget kvar för Skyways att komma tillbaka till, varken som varumärke eller operatör. Trafiken uppdelad mellan bolag med marknadens förtroende och någon comeback är inte möjlig.

Suck..
2012-05-23 13:05

Och om vi skall nämna något annat så har Skyways bara förstört för Göteborgs-delen av bolaget.
Justera tiderna på GOT-UME och GOT-BHX från tidig morgon till mitt på dagen för att sedan lägga ner dessa linjer för att de inte är lönsamma.
De gick bra när de gick på morgonen.
“Ojdå, nu flyttar vi om Umeå och Birmingham till mitt på dagen, jaja, vi lägger ner det, det finns ingen lönsamhet i det, vi startar Halmstad-Arlanda med en av ERJ:erna!!”

Skall man vara lite konspiratorisk så var det nog tänkt från början att ändra tidstabellen för UME + BHX för att sedan gynna deras andra baser, och skita på Göteborg.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500