Lättare att flyga till Mars än bli trafikflygare!
http://svt.se/nyheter/varlden/fyra-personer-ska-emigrera-till-mars
Ni som vill flyga!
Sök vet jag, att hitta ett arbete som pilot i Sverige eller västvärlden är mycket svårare!
svar
Så var vi tillbaka till ruta 1 igen!
En A320 som inte kan svara för sig och det visste väl alla!
Den gör det lätt för sig att skriva ett svar till ett inlägg som antagligen samma person skrivit om jante lagen för att slippa svara!
Tråkigt men så är det tyvärr till alla er som vill bli piloter!
Nä det handlar inte alls om att man behöver ha massor av timmar A320 utan att man måste uppfylla minimi kriterierna för att ens få söka och det gjorde inte du i det bolaget som du påstod dig ha flugit för tyvärr!
Skulle inte annat än att glädjas åt om någon ganska så oerfaren pilot kunde bevisa att det äntligen går att få ett jobb men tyvärr icke!
Du har omöjligt fått din tid på typen som du uttalar dig om eftersom du inte följer bolagets specifika minimikrav tyvärr!
Vilket skandinaviskt bolag flyger du för då?
Med vänlig hälsning
Jacob : håller med dig! Svensken och sin jante!
Ni tror att man måste ha min timmar hit och dit.. Ni vet inget , det ända ni vet är att vara avundsjuka och nickenyfiken..
Jag blev iallafall inbjuden till intervju med 278h på a320 på ett scandinaviskt bolag och just nu idag så flyger jag för det bolaget.
Ni kan ha 4000000timmar och en hemskt personlighet. Ni kommer aldrig sitta i en scandinavisk cockpit.
Med vänlig hälsning,
Hur gjorde du för att få jobb på det bolaget?
Jag har 3000timmar totalt av dessa är 1000timmar A320. Jag har sökt, säkert 10ggr, till detta bolag men får inte ens något svar!!!
Det finns många där ute med rating….
Berätta inte, finns för många jantelags gubbar där ute med intimidationstaktiker. Förtjänar inga tips.
Vad är en TR värd om man inte får jobb efter 300 eller 500 timmar man köpt hos Eagle Jet?
Tror att de finns spöken på det hör forumet som vill göra sken av att det är lätt att få arbete med lite tur!
Finns så många med TR på Airbus och som även har erfarenhet som inte får arbeten!
Känner även en del kollegor som sökt kaptensjobb men dom klarade inte av testerna nere i Asien!
Inget att skämmas över för dom är stentuffa.
Hur får man ett arbete som pilot på det bolaget och andra liknnde bolag som har och alltid haft minimikrav som du inte ens uppfyller idag???
Att hitta på en netto lön är lätt för vem som helst för att låtsas som det skall se ut som att man arbetat där.
Jag flög för AIR MACAOU . Jag kände att jag inte klara att bo där mer, just därför lämna jag.
Lönen var ca 35-40k netto.
Frågan jag ställer mig till den som fått jobb på Airbus och flygit redan 278 timmar på typen är varför han bytte arbetsgivare efter så kort tid?
I vilket flygbolag flög du dina 278 första timmar på Airbus och vad hade du för lön då?
Tycker inte det Var specielt svårt. Fick nytt airbus jobb förra veckan med endast 278 h på a320 och totalt 500. Och ja det är till o med i scandinavien!
Bevis på att det är svårare?