Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Flyglinjen Kristianstad börjar flyga från KID!

Tråden startades av Ny operatör på KID klar!

http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/article1638128/Klart-med-nytt-flyg-till-Stockholm.html

Flygtrafiken mellan Kristianstad och Stockholm kommer igång igen i augusti. Nya bolaget Flyglinjen Kristianstad där det lokala näringslivet är med som ägare planerar för tre dubbelturer på vardagar.

De kommer att anpassa flygplansstorleken så att det blir optimalt för Kristianstad. Det blir runt 30 platser.

Publicerad den 2012-07-03 15:24
Skriv ett svar
Antal svar: 15

svar

Sverker
2012-07-10 00:32

Tolka detta…
Ca 13 minuter in börjar soppan…
http://sverigesradio.se/sida/ljud/4029206

Jochen Rindt
2012-07-06 15:05

Är Sverigeflygbolagen (Gotlandsflyg, Kullaflyg, Blekingeflyg mm) lokala sen Braathens uppköp av Sverigeflyg? Jag har fått för mig att Braathens har varit runt och köpt tillbaks aktier från lokala intressenter. Så jag tror att det inte finns något lokalt förutom namnen. Men jag kan ha missförstått något.

Eva
2012-07-06 14:12

Haha Nisse din buskistönt!

Alla som känner till lite om kommunen och företagen, vet att lojaliteten inte räcker längre än till plånboken. Varför i h…… skulle annars hälften av resenärerna åka till Sturup eller Ronneby. 😀

Nej du, lojalitet får nog bara Ifk i den kommunen.

Patetiskt och läsa dina pinsamma okunniga kommentarer!

Lycka till Flyglinjen, hoppas det går bra trots att ni:

inte är lokala
inte har kollektivavtal (undrar vad sosseskrikan skulle säga om det)
inte har med sig mer än ett spritföretag
ingen Code-share
ingen interline

Men det kommer nog gå bra 😀

Annars kan säker de fattiga öststatspiloterna trösta sig med billig Vodka ;D

Grattis Kristianstad!

Mvh,
Eva Rydberg

Anders
2012-07-06 08:30

Nils-Du borde förbättra dina kunskaper innan du skriver inlägg med massor med felaktigheter.

Nils Poppe
2012-07-06 00:41

Du har rätt i att inte höga kusten flyg är ett Sverigeflygbolag men det fanns ett fel till som du inte rättat.
Kolla om du hittar det så du kan komplettera din meningslösa information med ytterligare bagatell fakta i det övrigt övergripande resonemanget som rör principen om att skapa lokala varumärken.
Med vanlig hasning
Nils

Anders
2012-07-05 10:22

Nils Poppe du har fel, Höga Kusten Flyg tillhör inte sverigeflyg

ARNACXH
2012-07-04 23:28

Kommer att bli KID-BMA med en Saab 340. Nu när JZ släppt sina HAD-slots och de slots som HS hade på KSD/VBY-BMA så gick det att få slots.

Det blir intressant att se om man kommer igång med JKG-ARN nu när man får konkurrens av HK, skulle tro att man väljer att flytta den maskinen till KID istället.

Nils Poppe
2012-07-04 19:46

Ja tänk vad synd det är om Växjö, Helsingborg, Sundsvall, Gotland, Halmstad, Ronneby, Örnsköldsvik med flera, där kommuner och näringsliv skapat Sverigeflygbolagen.
Det som händer i Kristianstad är exakt samma sak men med ett annat varumärke.
Nu råkar det heta Flyglinjen och inte Sverigeflyg men skit i det och kolla på vad man egentligen gör, nämligen skapar lokal lojalitet på ett sätt som stänger ute aktörer som är centraliserade.
Det lokalt lojala är det som vinner i längden.

Med vänlig hälsning

En lokal entreprenör som tror stenhårt på både Lindberg och Flyglinjen.

--
2012-07-04 15:43

Sämsta tänkbara förslag…..

Produkten av en inkompetent, panikslagen kommun…..

Tänk att företagen gick på den lätta från Lindberg!!

Kid finns inte om två år med denna config……

Orvar
2012-07-04 14:31

Flyglinjen?? De kommer att få smulorna av destinationerna i Sverige, det blir Sverigeflyg med Golden, Nextjet samt om det nya bolag med de Svensk ägda F50 om de ev kommer igång, och sen delar bolagen de större reginalflygplatserna mellan sig och flyger med sina större turboprop maskiner framöver gissar jag.

!
2012-07-04 11:49

… och precis på vilket sätt påverkar din anställningsform din kapacitet och/eller förmåga som pilot?

Svar: På precis inget sätt, så ?’s frågetecken ger valuta för pengarna i mångt och mycket.

OO
2012-07-04 10:02

Skulle gissa på Arlanda. Svårt att få slottar på Bromma…

John Doe
2012-07-04 07:04

Hörru “?” Varför skriver du att du är resenär i stället för representant för SPF som det klart framgår i din text att du är? Du har nog rätt i det du säger men när det är så uppenbart att du ljuger om vem du är blir man förbannad!

Eva Röd
2012-07-03 23:18

Men ingenstans står det om det blir till Bromma eller Arlanda. Arlanda vore förstås bäst med tanke på att transfermöjligheterna är oändligt mycket bättre där.

?
2012-07-03 22:04

Flyglinjen är ju inget flygbolag så frågan vem som ska flyga är fortfarande oklart för oss resenärer. Flyglinjen är en resebyrå. Bolaget som idag flyger på Flyglinens uppdrag är Avies Estland. De saknar kollektivavtal och rimliga ersättningsnivåer för svensk standard. Men piloter säljer väl sig gratis idag som kontraktsanställda med eget företag på fickan och facket (SPF) gör väl inget åt det. Hoppas de större bolagen som SAS, TUI, Novair, Malmö m.fl. får samma typ av konkurrens snart från utländska bolag då blir de väl fart på facket. Som resenär kommer jag aldrig att flyga med bolag som anlitar egna företagare och kontraktspiloter. De ska vara anställda av flygbolaget för att hålla en hög standard i flygsäkerhet.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500