Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Återbetalning vid tidtabellsändringar

Tråden startades av fungus

Är det någon som känner till vilka regler som gäller om ett flygbolag med vilket man köpt en icke-flexibel biljett gör förändringar i sin tidtabell? Hur stor måste förändringen vara för att full återbetalning skall ske? Är detta en fråga för varje bolag, eller finns EU-regler som kan tillämpas?

Publicerad den 2012-09-03 18:59
Skriv ett svar
Antal svar: 3

svar

rolf
2012-09-04 11:11

pf: Hade detta varit med SAS hade du fått vänta 3-6 månader i bästa fall på
att få tillbaka pengarna. Cashflow är viktigt i SAS.

pf
2012-09-04 09:48

TP endret min flyging fire timer senere ut fra OSL, og la den 4 timer tidligere fra LIS på retur.
Når jeg kontaktet de aksepterte de uten noe mer å kanselere bookingen, samt å betale tilbake. Pengene var på min konto 3 dager senere. Sånt er service !

Dessverre ser det ut til at ved kanselering hos andre bolag(les SK), så blir man tilbudt den verste connection, med lang transfertid på bytteplass. Ikke alltid lett å krangle, bookingklasse ikke tilgjengelig etc etc.

Moralisk fråga
2012-09-03 19:25

Det är framför allt en moralisk fråga. Om man har sålt något under förutsättning Y och sedan ändrar till X så skall alla pengar tillbaka så att kunden kan göra ett “nytt val”. Om man inte gör det så är man bondfångare och har inget i branschen att göra…

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500