Air Leap, nya inrikesflyget
Nu på morgonen landade Air Leaps första Saab från Visby på Bromma. Nya inrikesflyget har startat!
svar
Ja, det har du helt rätt i!
Stora och små formuleringar inklusive rosa färg får gotlänningarna att tro att dom åker med ett gotländskt flygbolag! Smart drag, men genomskinligt.
Vill man lura sina kunder så…
Visbylinjen går ju bra nu på sommaren.
Frågan är vad som händer efter sommaren till Visby?!
Linjen kommer väl sedan resten av året ha fortsatt huggsexa om pax mellan DY SK Air BRA Air Leap mfl.
Kommer BRA iofs ens att börja flyga igen?!
Hur länge kan BRA ligga i rekonstruktion som ngn skrev härinne innan?!
Konkursförvaltaren är ju den som sist bestämmer om BRA mfl ens har ngn framtid, chans att kunna betala framtida fakturor, underhålla planen utan att snåla på ngt, betala löner och leverantörer etc.
Summa:
Tillströmningen av pax avgör ju allt!, alt fortsatt avströmningen, att marknaden kanske fastnar på en allt “för låg nivå” för att få lönsamhet i bolag x med flygplanstyp x.
Time will tell, time will tell….
FL är Air Leap IATA-kod, ja.
Bara efter sju veckor börjar Ryan air stänga ner få det inte flyger några människor längre! Hur går det egentligen för Leap? ”Upp 70%” men hur länge? Svensk inrikes är ju katastrof.
FL kommer opp som carrier code (IATA) på flyginger til/fra RRS og OLA på NRK-Teksttv….
Kan noen bekrefte at det er Air Leaps nye ….
+
Haha, Air Gotland Har väl endast valt sina färger och design för att det är en kopia av sprint och deras rosa cirklar, perfekt sätt att spara pengar – klistra över sprint med Gotland – klart!
Det som känns trist är att leap hade öppet mål att göra en bra livery på sina flygplan, men fick det att se ut som nån gammal Lufthansa målning! Se på air Gotland! Rosa! Leap kommer se så tråkigt ut bredvid! Smart drag av Visby gänget!
Men varför skriver man inte hur mycket fler stolar man flög?
Har man ökat antal stolar med 10%, 100%, 200%?
Tycker det är relevant fakta, men den är kanske inte så kul att lysa med i sammanhanget?
Aha ok.
Inte helt oväntat kanske med tanke på den låga efterfrågan.
Blir än mer intressant vad som kommer ske med visby. Det verkar ju vara en av tre grundstenar i air leap. I höst blir konkurrensen tuffare och paxen färre, ser jobbigt ut.
@Stefan
Örnsköldsvik bla.
Satsningen på Kalmar avbryts enligt lokal media.
Vad är det för linjer som stängt ner?
@Konrad
Stämmer inte. Jag flyger själv och har 40%.
@Kenta Det är därför det går så bra, agerar innan vi drar på oss dåliga linjer som drar ned resultatet.
Det verkar gå mindre bra för ”Sveriges nya flygbolag” då man stänger ner innan man öppnar! Pengarna slut?
Alla i Air Leap har 100% tjänstgöring från 1 juli.
Stämmer det att all personal fått hå ner på 40% för att ägarna ska fortsätta driva bolaget? Känns lite risky?…
Vår idiotiska regering gör allt för att försvåra för inrikesflyget. Man vill tydligen ha bort allt annat än inrikesflyg till Norrland, När blir det bara upphandlat trafik kvar?
Att Norwegian och SAS flyger med förstora flygplan till VBY är nog inte helt korrekt! Bokningssiffrorna både hos SK & DY på inkommande & avgående brukar ligga mellan 120-180 pax per sträcka.
Air Leap däremot från ARN till VBY är ingen stor framgång. De fyller har oftast inte mer än 50% pax ombord, dvs kärrorna går oftast halvtomma!