Denna forumtråd handlar om följande nyhet:
Analys av gotländsk flygtrafik hårt kritiserad
Kommentaren “Ambulansflyget vill egentligen inte använda Arlanda”: Konstigt att ambulansflyget då har typ 3ggr så många flygplansrörelser på ARN jämfört med BMA om det är så att man inte vill använda Arlanda.
Det står väl fritt för vem som helst att konkurrera med SAS, både på BMA och ARN. Även om nu BMA läggs ner så står det väl fortfarande helt fritt att konkurrera med SAS på ARN…
svar
Miljonerna har slängts in historiskt, då har det inte varit möjligt att konkurrera, men detta kommer inte fortsätta, frågan under 25 om bolaget överhuvudtaget klarar sig, nej ingen gynnas av subventioner inte heller det bolag som får dessa.
Allt handlar om lönsamhet och inget annat. Detta gäller alla bolag och ingen kommer att flyga till Bromma bara för att gemene man inte förstår eller vill förstå detta.
Ambulansflygets problem med Bromma lär ju vara öppettiderna, stängt nattetid under vardagar och mer begränsat under helgerna. De finns heller ingen möjlighet att begära extra öppning vid behov. Under de förutsättningarna blir man tvungen att basera på ARN som är öppet H24. Klart det blir fler rörelser på ARN då. Hade ambulansen kunna operera H24 på Bromma hade det garanterat varit baserade där.
Du skrev “Det går inte konkurrera med bolag där hela tiden miljarder slängs in.”
Det var ditt påstående att miljarder slängs in!
Har du redan glömt det?
Miljarderna kommer inte fortsätta att slängas in, alla panter i bolaget är intecknade över skorstenen,, benägenhet hos KLM AF, Danska staten riskkapitalister etc är nog heller inte så hög.
Du skriver: “Det går inte konkurrera med bolag där hela tiden miljarder slängs in.”
Inget annat bolag är förhindrade att själva konkurrera och slänga in pengar i sitt bolag!
Vad är det du inte förstår?
Det går inte konkurrera med bolag där hela tiden miljarder slängs in.