Ännu ett plan hos Sunclass med problem, OY-VKC?
Vad är det som händer hos Sunclass Airlines egentligen?
OY-VKC verkar ha fått problem idag i Trondheim. Det var tänkt att den skulle flyga till Larnaca 18.50 som flight DK1020 men verkar aldrig ha kommit iväg. Istället flög den som flight DK4221 till Köpenhamn. Returen från Larnaca upp till Göteborg inatt som flight DK1791 verkar således inte bli av. Kan någon med bättre insyn förklara vad som hände med planet och flight DK1020 och DK1791???
svar
OY-VKC fick ett oväntat fel i Trondheim, vi flög med OY-TCN hem från Larnaca DK1791 på Lördag kväll, med ca 17 timmars försening och en extra natt på hotellet med solning dagen efter.
Trevlig kärra och bra hjälp från Ving med hotell.
Nu är OY-VKC i luften igen!
@pf
Jag ber om ursäkt, jag har nog skrivit fel eller så har vi missförstått varandra.
Ursprungligen skulle DK1020 lyfta från Trondheim den 29 juli klockan 18.50. Men så skedde inte. Enligt flygplatsens hemsida stod det “gate closed”, men av någon anledning så kom alltså inte planet (OY-VKC) iväg och flög istället ner till Köpenhamn samma kväll som DK4221
Istället flög OY-TCN upp till Trondheim som DK4519 den 30 juli och landade klockan 08.57
DK1020 kom slutligen iväg klockan 11.51 den 30 juli.
Däremot var det nytt för mig att även det inlånade planet CS-TST fick problem men jag anade att något var fel eftersom det enligt Flightradar efter landning i Bergen inte har rört sig sedan dess.
Hoppas att de får ordning på OY-VKF snart
Så OY-VKC får teknik.
Man hyr in 1st Vamos A330 och även den får teknik?
Kul….
🙁
Daniel, Hvordan passer det inn i din logikk/pusselspel at DK 1020 tok av fra TRD kl 11.51, forsenad fra 10.30 ? Altså den 30.Juli.
https://www.flightradar24.com/data/flights/dk1020
Du hevder jo at avgangstiden var kl 18.50 den dagen !
Det som har skjedd i Bergen denne helgen med Sunclass og reisende til PMI er tragikomisk. Først kom man ikke avgårde fredagen. Deretter virker det som bolaget ikke fikk inn erstatningsfly før søndag. Det var også trasig, EuroAtlantics CS-TST en B-763.
Men, Daniel, det virker jo som SunClass har en masse med snags og uregelmessigheter. Og det er ikke enkelt å finne passende kapasitet for erstatning denne sommeren. Den incidenten i Bergen må jo skape følgeforseninger.
@pf
Jag har åtminstone kunnat finna att planet flög ner tomt till Köpenhamn och därefter lyfte deras nya plan OY-TCN och flög upp till Trondheim och ner till Larnaca som DK1020 men med en rejäl försening.
Därefter flög den upp till Göteborg som flight DK1791 fast givetvis med en rejäl försening. Därefter flög man tur och retur till Mallorca med en försening på över 14 timmar. Kvällsturen till Antalya från Göteborg blev inställt och likaså returen.
För övrigt verkar OY-VKF också fått bekymmer i Bergen efter att ha kommit från Mallorca, det kunde åtminstone aftonbladet avslöja att det på Mallorca fanns över 300 resenärer som skulle hem till Stockholm. Wamos Air och EuroAtlantic Airways har fått täcka upp för OY-VKF i alla fall.
OY-VKC står kvar i Köpenhamn, oklart vad som hände med det planet.
Daniel, det nærliggende vil jo være at i media skrives at det står et par hundre riktig forbannede pax i TRD.
Slik oppslag, har du funnet det Daniel ? Jeg har ikke/inte.
Muligens er det så at det aldri skulle ha vært en utreise fra TRD i det hele tatt, og at det er en ferry TRD-CPH.
V.g. svar Daniel !
Varför jagar du SunClass? Det kanske inte var VKC som hade problem. Det händer att man omdisponerar slingor, av operativa orsaker.
Inget konstigt med det. Tagga ner lite va.
Verkar som den nya fågeln tagit över dessa två flygningar idag istället (OY-TCN).
Däremot har man fått mer bekymmer på halsen då OY-VKF verkar ha blivit kvar i bergen, ser ut att vara den maskin som skulle gått hem från PMI till ARN i går kväll som omnämns i Aftonbladet.
Många pax som inte fick hotellrum och fick sova på golvet på flygplatsen!
Undrar när/hur de tänker lösa den!