Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Aviator i Sverige.

Tråden startades av Preben

Kommer Aviator i Sverige att gå samma väg som Aviator i Danmark, med tanke på att de försatts i konkurs där.

https://fagbladet3f.dk/artikel/aviator-erklaeret-konkurs

Publicerad den 2020-12-22 07:26
Skriv ett svar
Antal svar: 8

svar

Pay less, expect less
2020-12-28 11:30

Det är verkligen skrämmande att läsa och med egna ögon hur markservicen upplevs. Ännu mer skrämmande att det verkar vara fler än jag som upplever Aviators servicenivå och beteende som problematiskt. Det visar ju på att det är ett utbrett problem och inte enskilda agenter.
Onekligen så börjar funderingar att gå vad gäller utbildning och erfarenhet hos agenterna. Lämnade av min schweiziska svärmor igår, överhörde där hur agenten frågade passagerare bredvid om denne hade betalat för skidor, tacknämligt hade denne tålamod och upplyste henne om att skidor ingår i den bokade biljettypen.

Spot on
2020-12-26 10:40

@GOD JUL för alla.
Jag kan inget mer än hålla med dig. Hade samma problem i inchecknkng där en jobbade häcken av sig för att korta kön medan den andra tog sin tid med pax och kolla sin mobil och sedan ropade fram pax. Dock var detta inte Aviator men skulle flyga med SU. Samma sak i gaten. Kommer fram till gaten och öppnar den. När planet taxar in till gaten så står GA och kollar sin mobil ochskiter fullständigt i att göra sitt jobb. När vad jag tror Rampagenten kommer upp för fråga lite så står GA och tittar I sin mobil och svara på frågor med svaren vet inte. Om blickar kunde döda….

God jul alla!
2020-12-24 11:23

Frågan är hur nöjda Lufthansa är på Landvetter, Lufthansa som företag kanske är nöjda med prisnivån på handlingen, men som Lufthansa pax är jag av en annan uppfattning. Flög två gånger till Frankfurt nu i december, monumental skillnad från hur det var i November innan bytet av agent.
Jag upplevde kabinfaktorn högre under mina dec flighter än i nov men det berättigar inte att jag skall behöva köa i närmare 1,5h innan jag är framme vid disken. Vid en agent med varselkläder och trådlösa hörlurar i ena örat.
Man talar ofta om en flygbransch pre-covid samt under/efter, före covid kände jag trygghet och stolthet hos agenterna på flygplatsen, nu känner man sig mest som ett störningsmoment i agentens tindrande eller tiktok tittande.

Entreprenör
2020-12-23 17:11

Ingen i flygbranschen går säker

Samma väg
2020-12-22 21:08

Jag har hört att många kunder från Aviator vill byta handling men just nu avvaktar pga corona. Spelar ingen roll vad Aviator gör för det dumpar priserna och går i minus. Skulle de öka pris hos sina kunder kommer de lämna. Thats it

Sorligt
2020-12-22 17:24

Aviator hade stort kontrakt med Lufthansagruppen på CPH som de övertagit från SAS. Så trots många kontrakt (Aviator sköter 25 flygbolag på CPH) så kan det gå åt skogen ändå..

Göteborgare
2020-12-22 11:28

Men Aviator var ju rätt stora i Köpenhamn? Inga företag i flygbranschen är nog säkra i dagens läge…

Ramp Arn
2020-12-22 08:38

Det är ingen risk att aviator Sverige går samma väg som Danmark.
Aviator har ökat både i Malmö o Göteborg, på Arn har man fått mer cargo hantering.
Det kommer att bli en stor omställning på Arn att gå från att vara dy handling till att börja fokusera på andra boöag

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500