Braathens
Om BRA Braathens vill vara ett flygbolag så satsa då till fullo inte ha all crew på standby! De kommer lämna!
svar
Hela avtalsbiten och tanken är ju rörig från start, när man var BRA så hade man ju inte några på standby alls.
Nu är det ju dessutom teknik på MKA så undrar hur man löser det vidare när man inte kan ta från Connect eller Link?
Problem nummer 2 med standby är att du inte heller är ledig utan måste vara på flygplatsen på 60 min (hade jag) när/om de ringer… går inte direkt att göra några stora utsvävningar med den framförhållningen utan man blir fast hemma och uggla.
Gött noterat.
Problemet med för lite flygning är att grundlönen är så låg att man behöver tilläggen man får när man arbetar för att få ihop en vettig lön. Framförallt för Cabin Crew. Pengarna räcker inte annars.
Jobbar man för mycket, ja då är man konstant trött.
Bolagen kör det hårt numer.
Det är väl märkligt att ingen är nöjd, antingen flygs det för mycket eller för lite?
Är lågsäsong, kan säga att man sitter mycket på standby just nu på alla bolag, vi är många på standby på mitt bolag för tillfället iallafall så är inte bara BRA. Dessutom är det lite av ett glapp just nu innan man börjar flyga mer för SAS.
Hur många ligger på standby varje dag?
Sett att man åkt runt och försökt få in crew på Dublin, Berlin och CPH?
Okej, annars låter standby ganska skönt?