EuroBonus Nivåpoäng – SAS Skyteam
Är det någon fler än jag som upplever att det är mycket svårare att behålla nivån eller komma upp i nivå i EuroBonus sedan SAS gick med i Skyteam?
Dels får man färre nivåpoäng än EuroBonus poäng och dels finns det färre bolag i Skyteam att välja på.
Samtidigt har man kvar nivågränserna för Guld och Diamond.
Har SAS kommenterat detta?
EBD Thomas
svar
Skulle säga tvärtom, flög både AeroMexico och Vietnam Airlines samt även med Star Partnern Singapore Airlines och blev överraskad över antalet level points, aldrig kommit upp så snabbt i Diamond igen som detta år. Men kolla vilka bokningsklasser du bokar, desto mer cash för biljetten – desto mer level points.
Tror det är en anpassning till AF/KLM och Flying Blue.
SAS hade nog inte så många val för två år sedan utifrån den information som är offentlig och detta ansågs bättre än konkurs.
Sedan kanske Vd har haft mycket inflytande med tanke på hans bakgrund men bara spekulation från min sida.
Jag anser tvärtom Thomas, aldrig vart lättare.
Alla extrema soja kampanjer med dubbla poäng, t.ex longhaul mars-maj iår och nu inrikes i augusti.
även
* SAS AMEX som man nu blir belönad med nivåpoäng för spend.
(750k = 45k nivåpoäng “Guld”
1.5 mil = 90k nivåpoäng “Diamond”)
* Greenwashing Concious Traveller som ger 5000 nivåpoäng för iprincip 0 prestation.
* SAS MC Premium med minst 500 nivåpoäng/månad (6000 årligen)
Jag flyger en del i jobbet både inom Europa och runt USA/Sydamerika.
Mestadels med SAS men även testat på AF/KLM. Förövrigt mycket bättre förbindelser med Delta jmft med United.
Mitt kvalifikations år är 1JAN-31DEC har hittills tjänat in 350.000 nivåpoäng…
Sitter man på ett flygplan så når man status hur lätt som helst.