Jonair incheckning Arlanda
Är det någon mer än jag som upplever kaos när man ska flyga till Mora?
Ingen incheckning bara stå vid en uppsamlingsplats vid utgången på Skycity. Ingen vägning av bagaget, livrädd när man åker i den så kallade transferbussen. Personalen vet knappt vilka passagerare som de hämtar?
Så synd när vi äntligen har en flyglinje.
svar
Det låter mäktigt att kunna hantera två flyglinjer på en för passagerarna illa fungerande flygplats.
Men vad då, har de 2 flyglinjer på Arlanda och de sköter ena linjen själv och köper handling för den andra? Jag får inte ihop det ekonomiskt. Hur tänker de? Inte personal till båda linjerna? Är en linje nystartad?
Låter amatörmässigt eller som på en flygplats i Centralafrikanska Republiken, men det är visst på Arlanda.
Anledningen varför att det är indelat i 2 olikan handling bolag är för att jonair inte har tillräckligt med personal för att hantera 2 plan samtidigt
Anledningen till att de har två lösningar är att planet som går till Mora/Sveg måste gå från 2an och den som går från Grafair är för liten för 2an. Det är orsaken.
Ja de som ska till Torsby åker från SkyCity och de som ska till Mora-Sveg åker från 2:an. De köper handling av Grafair till Värmlandslinjen och har egen handling till Mora-Sveg. Varför de gör skillnad på dessa linjer är för mig ofattbart.
FRÅN JONAIRS HEMSIDA:
Förändring i incheckningsrutin på Arlanda för MORA-SVEG flyg!
OBS! Detta gäller endast MORA-SVEG tills vidare.
Resande med avgående flyg till Mora eller Sveg skall bege sig till Jonair’s Check-in disk på Ternimal 2, titta på avgångstastavlorna vilken check-in disk som gäller. Incheckningen öppnar en timme och fyrtiofem minuter före utsatt avgångstid och stänger 50 minuter före avgång.
Detta betyder att ni checkar in i på vanligt sätt där ni får ett boardingkort och går genom säkerhetskontrollen ned till Gate 61B.
Jaha egen handling, för 2 linjer? Jag förmodar att de kommer sälja handlingtjänster åt andra bolag då?
Annars lät det ganska så oekonomiskt med egen personal, system och material och utrustning som krävs.
Dom har väll 2 linjer ? 4 avgångar per dag
Jonair ska alltå starta egen groundhandling, som endast har 1 linje från Arlanda?!
Jonair kommer starta egen groundhandling
Nej stanna kvar hos Grafair, absolut inget ont om Aviator. Men man spar så mycket tid när man kan kliva på och av hos Grafair, man slipper åka in till Arlanda.
Jo snart kommer Jonair börja flyga från syd och äntligen börjar de använda Aviator som handling agent. Då kanske det börjar fungera som det ska igen.
Jonair kommer högst troligt flyga från ramp Syd som den har gjort tidigare innan grafair och då kommer de bli bussgate.
Då hänger jag med, tack för förklaringen!
Eftersom BRA på sin hemsida skriver att de ska använda T3 så lär det ju vara den terminalen passagerarna flyger till och från. Blir smidigt med byte av flyg om man reser vidare med BRA samt enkelt komma ut från terminalen
då det bara är inrikestrafik och man slipper tullen.
Amapola kör från terminal 3 men allt bussas ut från T5, själva T3 är helt stängd men insider info är det september som gäller. Gissar på att när BRA kommer en vecka så bussas allt ut till dom med. Tvekar på att terminalen öppnas med personal under en kort period.
Använder inte Amapola terminal 3 i vanlig ordning? Så T3 verkar ju redan användas, även nu innan BRA temporärt kör ATR på ARN. Är iallafall där jag ser dom varje dag när jag pushar från 4an
Angången Terminal 3 på Arlanda kommer BRA använda den för
all sin trafik som tillfälligt flyttar från Bromma till Arlanda
(22/7-4/8). Vore trevligt om det blir fortsatt användning
av T3 även efter detta.
@G.Ullan
Haha.
Men tänk om det kunde bli så igen.
Jag har pendlat och fått många Eurobonus poäng på den linjen.