Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Norse ARN-BKK

Tråden startades av Nico

Norse lanserar en ny linje från Stockholm till Bangkok i Oktober 2025, 2 avgångar i veckan på Onsdagar & Söndagar med Boeing 787-9.

Publicerad den 2024-11-22 02:06
Skriv ett svar
Antal svar: 68

svar

N0
2025-02-26 16:16

Norse går mot vinst 2026, dvs bolagets 4:e år. Det är inte illa pinkat.
Fortsätter Q4´s siffror så ser verksamheten riktigt bra ut.

@HK
2025-02-26 12:15

De tapte 30 milioner dollar i fjerde kvartal, men tjente penger i desember så det kan godt hende de overlever.

Sham
2025-02-26 10:48

Jag skulle inte ens tänka tanken att gå från det säkra Thai till det synnerligen osäkra Norse.

HK
2025-02-26 07:48

Vem vågar köpa biljetter för nästa vinter? Fjolåret gav 1,45 miljarder i förlust jämfört med knappt 1,8 miljarder i förlust 2023. Sannolikheten att de överlever 2025 är minimal.

ARN
2025-02-24 20:34

@Nico
vet ej vart ”Nico” har hittat info, men det står även på flightconnections att rutten ska gå året om, så det ser ut att stämma.

Frans
2025-02-24 15:21

Tydligt att SAS ger bort sin hemmamarknad till konkurrenter. Tokyo och Bangkok trafikeras av andra bolag. Bjuder man även på Los Angeles?

@Nico
2025-02-24 09:05

Har du en länk till det du skriver? Hittar endast info om att rutten utökas vintertid men ingenting om att den ska flygas året runt från ARN

Nico
2025-02-23 20:02

Nu har fantastiska Norse utökat ARN-BKK linjen, den ska nu gå året runt. Mellan Oktober & November blir det två gångar i veckan, mellan November och Maj blir det fyra avgångar i veckan, mellan Maj och September blir det 3 avgångar i veckan, alla med 787-9.

kungen
2025-01-20 19:57

NICO-
Nej. GOT är helt uteslutet.

Nico
2025-01-20 17:37

@DY
Vilka linjer skulle det bli? De enda rimliga jag kan komma på är MIA, LAX, möjligtvis något som IAH & ORD.., Asien blir nog inte lönsamt med de stängda luftrummet om vi bortser från BKK. Finns det någon möjlighet att det startar upp något från GOT..? Typ JFK två gånger i veckan?

pf
2025-01-07 02:07

OP-s,

Norse har 7 på LN-reg, og 5 på G-reg.

@Öp-d
2025-01-06 20:19

Tack för din info.
Med eller tan denna skulle jag själv ändå inte boka hos Norse.
Någonting inombords sänder varningssignaler och varför vet jag inte, magkänslan kanske?

@OP-s
2025-01-06 19:43

Norse Atlantic har 12 fly. 7 på sitt norske AOC og 5 på det britiske.

Norse CC
2025-01-06 19:30

Norse har 12 flygplan, inte 7.

OP-s
2025-01-06 14:21

Norse har just wetleasat ut 6 av sina 7 flyg till Indien. Vad sker nu med egen trafik??

Pax
2024-12-30 22:07

Norse måste skaffa sig en allians. Annars vågar man inte boka, men kan inte riskera att erbjudas pengarna tillbaka tätt inpå tilltänkt resa eller en ombokning till ett annat datum. Skräckexempel är när passagerare från IAD erbjöds pengar tillbaka eller resa från JFK.

lång båt
2024-12-30 18:10

Att säga att A350 är mer modern än en B787 är konstigt.
Det är på många sätt samma generation och ungefärligt samma ålder på maskinerna.

Den stora skillnaden är nog kabintrycket och avsaknaden av bleed air på B787.
Detta är ett stort plus för boeingen. Betydligt behagligare kabinluft i denna.

@jacob
2024-12-28 16:41

Nyttjad id biljetter i snart 20 år, så alliance och poäng är totalt meningslöst. Vi blir alltid uppgraderade om plats finns och tro mig när jag säger detta. På vissa bolag är premium bättre än business konstigt nog.

Vad du tycker om olika skandinaver stoppar jag i samma påse som det katten skiter.

787 vs 350. Har timmar på båda där enligt min mening är 787 mer futuristisk i sättet den tryck sätter kabinen än ex 350. Kvaliteten på båda är faktiskt rätt kass när det kommer till kabiniterriör.
Vet inte med vad du syftar med performance. Generellt slår 787 350n i ekonomi på resor över 10 timmar. 350 kan lyfta kilon men maskinen är också tyngre. Har man en begränsad max startvikt så lyfter en maskin med lägre tomvikt mer frakt än en tyngre maskin. Ska du flyga fler c glass pax till ex NYC så är 350 bättre. Som du märker är just ”performance” väldigt brett.
En sak att inte förglömma är att både 350 och 787 har RR Trent fläktar. Det är oroande för framtiden.

Åter till SAS, SAS har gått ner sig, även Thai efter pandemin. Båda var nära KK. När man ska flyga till BKK är oftast det nationella bolaget att föredra. Vi har sett hur ATC prioriterar. 🙂

För att återgå till Norse, såg att de ska börja flyga åt Indigo med fem maskiner på wet lease. Det är en tredjedel av flottan. Om RR ställer till problem där
Maskiner måste ställas. Vilken produktion drabbas? Den man leasar ut eller sin egna? Vilka avgångar kommer att ställas in. Finns avtal med andra bolag?

Till Danskarna
2024-12-28 12:20

Hade ni haft samma fina och trevliga attityd på marken och i luften som svenskar och norrmän, hade detta inte behövt skrivas.
Otrevligt bemötande på CPH och sur/nonchalant CC ombord på SAS ifall den inte är svensk eller norsk.
Det är bara ni själva som tror ni är något speciellt, ingen annan.

@CC
2024-12-28 09:19

Longhaul funkar på Arlanda, så som det funkar på MAN, GVA, BRU, HEL, LIS m.fl.
ANA, AirCanada som är nya här är här för att stanna. Etihad väntas också komma hit, påstår inte att Sveriges flygindustri eller Arlanda som flygplats är acceptabla, men tjafset om att efterfrågan inte finns borde vara long gone vid det här laget.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500