Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

SAS Airbus A350 på Arlanda?

Tråden startades av Nicke

När byter SAS ut sina Airbus A330 på Arlanda till de nya A350?

Publicerad den 2019-11-28 08:12
Skriv ett svar
Antal svar: 8

svar

ABC
2019-12-04 12:18

Nu när REH har kommit, vilken maskin har fått stämpeln “reservmaskin” då?

@Anders
2019-12-03 20:04

ANA satsar främst på att skeppa ses sina (japaner) till ARN. Ett fåtal svenskar kommer fylla upp resterande.

Anders
2019-12-03 16:54

Varför har då ANA gått ut med att det blir B787-9 på ARN?

@Anders
2019-12-02 22:20

Tydligen har du ingen koll. Underlag för att fylla B787-9 från kassa ARN, absolut inte. Thai kommer att inse detta så s åningom. SAS och Norwegian gör rätt, flyger där det är mest lönsamt för dom.

Frasse42
2019-12-02 19:52

Ang A350 vs. 330/340 så föredrar jag 330/340 pga. av hur stolarna är placerade i apklass 2-4-2. 350 har samma som 777 3-3-3 med undantag för 2 sista raderna i 777 som är dom bästa platserna i planet bakom skynket.
Och ang. Thai från ARN eller CPH, jag har flugit dom rutterna ett antal ggr och jag har noterat att på ditresan så är oftast planet fyllt till 50-75% medans hemresan alltid är knökfull. Jag flög med 747 en gång för 25år sedan från ARN med typ 100 pers i planet. Hur fan går den ekvationen ihop 200ton soppa på 100 man 🙂
Kruxet är att Thai ägs av Thailändska staten som pumpar in hur mycket kosing som helst i bolaget med kalkylen att nettoförtjänsten ligger på + efter alla ditflugna faranger har bränt alla fickpengar.

Anders
2019-11-28 21:49

Bara kassa SAS och Norwegian som inte ens lyckas fylla en A330/B787-8 från ARN och som helt utesluter A359..
Fler och fler destinationer plockas bort helt eller delvis…

Se och lär av:
Thai B77W/A359
Singapore A359
Qatar A359/A35K
Emirates B77W
Ethiopian B789/B777-200LR
Air China A333
China Eastern A332

Och nu ANA med 787-9.
Bolag som satsar på och ser möjligheten med trafik på ARN.

Vad har SAS kvar på ARN? EWR och ORD?
Hoppas EK och QR börjar slinga USA via ARN. 🙂

Mr.SAS
2019-11-28 09:00

SAS kommer inte att byta ut sina 330 mot 350 däremot så byts 340 ut efterhand.350 blir nog inte en vanlig syn på ARN då en 330 räcker mer än väl på ARN med sina 260säte.

Macke
2019-11-28 08:41

Det kommer nog tyvärr aldrig hända. A350 ersätter endast A340 och alla dessa är baserade på CPH. Just nu finns finns det nog heller inte så många linjer från Arlanda som det går att motivera tillräcklig lönsamhet på med tanke på svag valuta, höjda flygplatsavgifter, flygskatt, flygskam etc. A350 har dessutom fler stolar än A330/A340 vilket gör att om det är svårt att fylla dessa plan 7dgr/vecka, varför sätta in större plan?

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500