sas business Europa
Sas business tillbaka på Europa igen till hösten, 28 säten med mitt säte blockerat rad 1-7, gardiner, varm mat kommer också tillbaka.
svar
Johnny P, takk for at du støtter opp om mitt forrige innlegg !
pf, som vanligt kör du med ” statements of the obvious”.
Vad vill du med detta?
Det är ganska tydligt att du hatar SAS. Det är okej, det får du göra.
Alla, även SAS vet att att i dagsläget har SAS ingenting som kan jämföras med C class på europa trafiken. Så har det varit sedan 2013.
I veckan var Anko ute att säga att man på SAS funderar på att återinföra businessclass i Europa., Klokt att göra detta.
Över tid kommer AF- KLM ta över aktiemajoriteten i SAS. Därför samordning med AF-KLM, naturligt nog.
SAS har neppe noen businessklasse i dag i Europa/Norden/Innenriks.
Det ligner Premier Economy, men de vil gjerne ha betalt som om det er Business.
Jeg antar premier-produktet heretter blir bestemt/diktert fra Paris, og at produktet blir nærere den höyere i Air France og KLM.
Spennende også å se om SAS kommer nærere de to nevnte eierselskaper også i tilbudet på ökonomiklasse, og hva som skjer i innenriks.
Platserna i business blir säkert anpassade till bokningsläget. Så var det tidigare eftersom avståndet mellan stolsraderna är samma i hela flygplanet. Det vore ju ett önskemål att även benutrymmet blev större längs fram, men det viktigaste är ju att det blir ett blockat mittsäte och bättre mat.
Är de 28 platserna i business statiska eller är det flexibelt och försvinner ”Plus” eller blir det tre klasser? Har hört att flygningar till t.ex. Malaga ofta har över 100 passagerare i pluskabinen, någon som vill gissa på andra tunga destinationer..
Polarullen är högst levande inom Norden/inrikes. Den finns dock inte på alla avgångar. Förra veckan ARN-CPH fanns den inte, utan en wrap av något slag. Några dagar på CPH-ARN fanns den åter, oftast i den vegetariska varianten. Även på ARN-GOT dyker den upp då och då.
Har hört detta från flera håll, hoppas det är sant Låter otroligt, SAS inser sitt potential igen och här finns pengar att tjäna. Hoppas gardinen och glas kommer tillbaka…. billig kostnad med viktiga detaljer.
@Johannes har uppenbarligen inte flugit med SAS på ett bra tag eftersom polarrullarna försvann för över ett år sedan.
SAS Plus är ju rena skämtet, samma komfort som i Go, betalar 1500-2000sek mera bara för att slippa betala 80:- för en liten flaska vin! Det enda positiva är ju att man slipper luffarna i Go!!
@Johannes, nja inte är det en delikatess direkt. Man kan aldrig gissa vad det är för sorts goja inuti den.
Men det räcker ju att servera den på inrikes till Norrland. Den går inte upp mot en tallrik med danskt smörrebröd som det fanns i SAS gamla goda Business inom Europa.
Polarrullarna i SAS pluskabin är världsklass. Inte ens emiratbolagen i Business är i närheten av denna kulinariska läckerhet.
SAS Plus sallader på utrikes är mycket bättre än varmmat på andra bolag.
Pappförpackning är en aning B men kvalitén på maten är riktigt bra.
” One concern would be SAS Plus allows flexibility for them to either have 1 row or 20 rows of Plus, the only difference they do onboard is to take payment for snacks and drinks or serve them for free.
But Business class with curtains and proper meal services would require catering changes, and extra training for their staff. It would be unlikely SAS will introduce a proper business class seating, the realistic version would something the likes of KLM business with just a meal box, which is similar to what SAS has today.”
Återstår verkligen att se vad detta innebär. Men har du hittat någon officiell info så länka gärna 🙂
Vart kan man läsa om denna ljuvliga nyhet?
Äntligen!!!
Ja tänk om detta ändå varit sant. Det har länge varit dags att skrota Plus konceptet inom Europa.
Du råkade inte skriva inlägget 6 dagar för sent? 🙂