Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

SAS- ingen ersättning för missade flyg

Tråden startades av Tålamod tack

Jag kunde inte kommentera under artikeln. Finns ju på flera medier men jag förstår inte hur de kan gå ut med att säga så. Okej visst resenären har ett stort eget ansvar. Självklart. Men som skrivits nån annanstans : VARFÖR? öppnar då inte deras egna incheckningsdiskar minst 3 timmar innan flygets avgång?

Det är faktiskt inte enbart kö till säkerhetskontrollen. Första långa kön är ju till incheckningen. Kan man checka in hemifrån och använda bagagedrop eller resa med enbart handbagage perfekt. Men det är inte alltid möjligt då bagdrop inte alltid öppnar tidig eller ens finns. Sen måste man ju till vissa destinationer ändå checka in manuellt pga covidbevis el testsvar el annat.

Publicerad den 2022-05-27 12:07
Skriv ett svar
Antal svar: 1

svar

2022-05-27 14:36

Förvånansvärt många hinner faktiskt med sina flyg…så lite eget ansvar är det nog. Men visst är det otroligt dåligt organiserat på ARN just nu.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500