Teknik problem-Flygplan efter Corona stilleståndet
Vi kommer nog få se en hel del fel av denna typ framöver tyvärr 🙁
Alla former av teknik gillar inte att stå still.
Oljeläckage och teknik problem uppstår vid uppstarten igen…..
http://avherald.com/h?article=4b9f779c&opt=0
svar
Det är en incidentrapport. INTE en bulletin från Boeing. Hur svårt kan det vara?
Är det Boeing som har skickat ut en bulletin om det här som gäller 737NG?
Vad har den här incidenten att göra med flygplan som ställts på marken en längre tid att göra?
Du har tydligen ingen insyn i procedurerna som gäller under storage av flygplan. Tror du inte att flygbolagen gör allt man kan för att ta hand om dyra flygplan på bästa vis?
Undrar vad syftet är med den här konstiga tråden.
Vad är billigast? Blåsa ut på en avrostningsvända 1 gång i månaden eller renovera motorerna?
Kalendertidåtgång övervakas noga och åtgärdas
Sverige i ett nötskal. Nästan inga resenärer men det skapas kaos ändå. Ju mindre vi är desto svårare skapar man allt till att bli!
Läs gärna händelse datum, innan en massa knäppa kommentarer skrivs.
Fast.. Det där är ju en två år gammal händelse du drar upp, där rapporten kommit nu.
Sen är det inte omöjligt att det kommer bli mer ”småsnags” på planen, eftersom de mår bäst av att vara i luften.
Vad har denna incident med plan som stått?
Vad är det vi ska få se?
Du hänvisar med en länk till en incident som är 2 år gammal och orsakades av FOD. Har ju absolut noll och göra med att stå stilla en längre tid.
“The ITSB believes that the cause of the serious incident to be that the aircraft incurred Foreign Object Damage (FOD)”
Det var ju Norwegian, sånt händer inte när det gäller Legacy Carrier.