2023 rekordår för Norwegian
Publicerad den 16 februari 2024Kommentarer
Her er det mye svada. SAS har kostet den norske stat mer enn en milliard kroner, bare i tapt Covid støtte. Sverige og Danmark nektet, Norwegian støtte. Så klager de over konkurs!? Den norske stat kan få alt sitt utestående tilbake fra Norwegian. Mens SAS ikke gjør opp sine skulder. Når skal SAS gjøre opp for seg? Aldri.
Det blir dyrare för dig! Kortföretagen måste få in pengar för att stötta dig.
Alla pengar de har, har du betalt till dem tidigare!
Tydligen vill ingen av de misströstande supportrar till SAS som inte förstått att Norwegian efter rekonstroktionen och byte av affärsmodell blivit lönsamt. SAS (med danska staten som nuvarande och framtida delägare) vill ha ett nationellt flygbolag som flyger långlinjer trots att långlinjer skapar mångmiljardförluster. Nu har SAS möjligheterna att bli ett starkt matarbolag till AF/KLM i kombination med ett linjenätverk inom Skandinavien och till Medelhavet. Wait and see!
Kjøper du dine flybilletter med MasterCard eller Visa-kort, har du krav på refusjon ved konkurs fra kortselskapet. Dette burde de fleste vite? Konkurs betyr dessverre at noen taper penger, job etc. Å si at skattebetalerne har tapt mye er feil. At andre bolag sender sine regninger til skattebetalerne, er en annen sak og helt andre beløp.
Hade bokade biljetter fick endast igen ca 6%. Vi var många.
Det var mycket som förlorats. Många förlorade jobbet. Bränslet betalades inte fullt ut mm.
Skulle du, som verkar vara väl påläst, specificera mer exakt hur du räknar. Inte på öret men på ett ungefär. Min killgissning är att ju killgissar.
Både BRA och Norwegian har kostat svenska skattebetalre en del. Men inget kommer i närheten av SAS som kostat skattebetalarna fyra miljarder på ett par år nu och nu går in i en ny rekonstruktion som kommer kosta.
Ja, du! Det er vel da et annet bolag som har langt større skulder til både danske, svenske og norske skattebetalere? Forventer du noe tilbake der?
Det kan bli ett problem för NAS. En för stor kassa kan väcka frågor från finansiärer som skrev av sina skulder under pandemin. Ett sätt att hålla koll på kassa var att köpa WF. Kan man lägga pengar på nya orders av maskiner eller finns det försvårande omständigheter med hänsyn till pandemin?
Ypperligt tillfälle att förbättra anställdas avtal…
Då kan dom kanske börja betala tillbaka sina skulder till svenska skattebetalare…
Skojarbolag
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten