236 000 flög Sterling i juli
Publicerad den 12 augusti 2004Sterlings framgångar fortsätter, med en ökning av passagerarantalet på 60% och en beläggningsgrad på nästan 90%. Låga omkostnader ger också möjlighet att lansera en ny sensommarkampanj med rekordlåga priser
Lågprisföretaget Sterling upplevde under juli månad sin hittills största ökning av antalet passagerare. Detta trots en allt hårdare konkurrens inom branschen. I juli hade Sterling 236.297 passagerare på sina flygrutter till Sydeuropa och inom Skandinavien. Det motsvarar en ökning på 60% jämfört med 2003. Totalt har passagerarantalet hos Sterling ökat med 35% till 1.020.470 under årets första sju månader.
Det stora antalet passagerare betydde också att Sterlings beläggningsgrad ökade till nästan 90% i juli månad.
-Det är klart att vi gläder oss över det fina resultatet, särskilt med tanke på att det är under sommaren som vi lägger grunden för vår existens genom att fylla våra flygplan, säger Sterlings kommersiella direktör Stefan Vilner. (bilden)
50% sensommarrabatt
–Resultatet tyder på att vi har rätt mix, med låga priser, hög kvalitet och rätt destinationer. Dessutom har Sterling en kostnadsstruktur som ger möjlighet att konkurrera med priserna, något som vi naturligtvis kommer att fortsätta med, fortsätter Stefan Vilner.
Samtidigt som övriga aktörer inom flygbranschen börjar tala om prishöjningar går Sterling i en helt annan riktning och startar istället en av de aggressivaste kampanjerna som någonsin förekommit inom skandinavisk luftfart.
-Sterling följer upp sommarens framgångar genom att lördagen den 14 augusti lansera en kampanj som ger 50% rabatt på alla resor som bokas på Internet via sterling.dk senast den 31 augusti. Rabatten gäller samtliga resor under perioden fram till 31 december 2004, upplyser Stefan Vilner.
Sterling framstår därmed som Skandinaviens enda verkliga lågprisföretag. Samtidigt har företaget tillräckligt med mod och entusiasm att lansera ett helt nytt koncept på kommunikationsområdet.
–Sterling har glada och nöjda kunder och dessutom fantastiska medarbetare. Ett faktum som vi naturligtvis vill förmedla genom vårt varumärke, förklarar Stefan Vilner. -I framtiden kommer vi därför att fokusera mycket starkare på det mänskliga och emotionella i vår externa kommunikation. Hittills har vårt varumärke i första hand riktat sig till intellektet, med smarta ikoner och relativt invecklade texter, påpekar Stefan Vilner. –Nu presenterar vi istället ett nytt koncept som vänder sig direkt till hjärtat.
Kommentarer
Inga kommentarer har skrivits ännu.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten