Äntligen ett flygbolag som konkurrerar med service ombord

Publicerad den 25 november 2009
Kommentarer
När fredagen äntligen är här och helgen närmar sig vill vi bjuda våra passagerare på något extra. På sista flygningen ut från Arlanda varje fredag serverar vi antingen ostbricka, charktallrik, räksmörgås, rostbiffsmörgås eller wraps av olika slag. Till det kan man välja att dricka vin, öl, läsk, vatten eller kaffe.

”Skyways After Work är ytterligare ett steg i att förstärka vår servering ombord där vi sedan tidigare bjuder våra passagerare på smörgås eller kaka samt kaffe, the, vatten eller juice. Vi tror att den nya satsningen kommer att uppskattas av våra passagerare och bidrar till ökad service ombord”, säger Peter Browall, VD för Skyways AB.

Skyways After Work serveras utan extra kostnad på sista flygningen ut från Arlanda till följande destinationer: Halmstad, Jönköping, Karlstad, Kristianstad, Skellefteå, Visby och Växjö.

 

Skriv en kommentar

Kommentarer

En som vet
2009-11-29 10:32

När Skyways för engågskull gör
något X-tra fI service väg ör sina kunder iä
så måste ändå någon gnällig Svensson ha
åsikt om det.
Att ni orkar?
Vore bättre om ni använde er negativa energi
till något konstruktivt!
Hoppas ni kan prestera bättre med ert arbete
för er och alla andras skull.

Patetiskt!

jasså
2009-11-26 10:56

Äh vilket gnäll man får höra här var glad att nått flygbolag flyger åt er för rätt vad det är så kan det börjas att läggas ner linjer på eran flygplats.

Flygnissen
2009-11-25 23:12

Hej!
Inget försvarstal för Skyways men jag har jobbat på några olika flygbolag inklusive JZ och måste säga att JZ är ett bolag med kompetent personal som har bra ording på grejerna. För övrigt så kan jag nämna att Skyways numera endast är en “resebyrå” som hyr in kapacitet från lämplig operatör. Skyways Express som skötte det mesta av flygeriet åt JZ är sålt och heter numera AVIA Express Sweden AB och är fristående ifrån Skyways.

ARN-Ali
2009-11-25 22:32

Om Malmö Aviation skulle tänka som dig hade de inte lyft från marken, än mindre funnits kvar än idag. Givetvis måste du balansera service och säkerhet. Har du bara jobbat för Skyways? Det kanske vore en nyttig erfarenhet för dig att prova på att jobba för ett riktigt flygbolag med något annat än inrikes?

Tobbe
2009-11-25 21:55

Flyger man med Next Jet på linjen Bromma – Östersund så är det hela köret som gäller och på alla avgångar dessutom. Fri dryck, fika, smörgåsar/ Toast, godis och självklart tidningar. Detta avslutas med “VARMA handdukar” helt klar värt resan från Bromma ist för SAS på samma sträcka.

Men det är väl inte vad man får ombord som är viktigast eller?

emil i lönneberga
2009-11-25 21:33

Kanske det vore dags att inse sin egen otillräcklighet.
100% säkerhet handlar ju inte om service, om du då enligt din mening får den service du önskar vari ligger då ditt värde?
!00 % service = 0% till att komma fram till din destination? SKÄRP DIG! Kom med något vettigt istället !!!
Framförallt, Skilj på Jag,Du & dem – Läs föregående inlägg återigen och sov på saken!

ARN-Ali
2009-11-25 20:29

“Emil i Lönneberga” – Du skriver att du “ger 100% för säkerheten. Kanske beskriver du grundproblemet med Skyways kabinpersonal? 100% säkerhet ger 0% kvar till service.

Reser ofta med Blue1 men endast sporadiskt med andra regionalbolag.

Karriärmässigt bör givetvis alla välja ett företag som har potential att växa och bestå.

JODDLA
2009-11-25 19:44

Ingen nyhet MAVIA serverar wraps, juice och choklad bit på alla avgångar…….det är service.

Emil i lönneberga
2009-11-25 19:35

Har följt många osakliga inlägg i alla forum som finns och detta är nog första gången jag gör ett inlägg! Att “karriärmässigt välja skyways ” Vari ligger resonemanget i det?
Ställer ditt företag sådana krav att du ej kan gå vidare i karriären pga att du väljer Skyways? Då måste ju frågeställningen bli om DU valt rätt? Eller? Vet att de som jobbar på Skyways ger 100% om inte mer för att din resa skall vara säker!
Kan nog kräva att du ger en ngt seriösare kommentar eller vad tycker du?

123
2009-11-25 19:30

antar att du flyger jämförbart med de andra regionala bolagen?

X
2009-11-25 18:06

Kul med service och samtidigt något att leva upp till för Skyways. Det lilla kan göra skillnad.

ARN-Ali
2009-11-25 18:02

Reser med JZ i snitt en flygning per vecka. Fram och tillbaka till Halland varannan vecka. Det har jag gjort i tre år. Det enda jag kunnat observera är att servicen blir sämre och sämre, personalen tröttare och tröttare och insidan på de gamla flygplanen blir risigare och risigare. Allt jag hoppas på är att de får konkurrens!

Skyways är nog inte förstaval karriärmässigt för någon som tänkt sig en framtid inom branschen.

300
2009-11-25 17:54

Jag undrar vilken kompetens du besitter?Hoppas att du är toppchef med väldigt omfattande kunskaper i flygbranschens alla delar, för annars är du ute på hal is när du dömer ut en hel avd.
Om Du är rätt person så tycker jag att du ska skicka din CV till JZ och informera dem att Du som är lämpligast att ta över hela avdelningen, och göra JZ till Europas bästa regionala bolag.
Du har rätt att vara besviken och ha åsikter om servicen, men upp till bevis för sista meningen i din kommentar.

ARN-Ali
2009-11-25 17:23

De väljer att banta bort all tänkbar service på alla flygningar utom en! I snålhetens namn har de valt veckans minst bokade avgång. Uselt. Snålt. Skyways!

Sist jag flög med Skyways rackiga F50, vilket var en vecka sedan, fick vi den minsta kexchokladbit jag sett i hela mitt liv. Till den fick vi VÄLJA mellan antingen ett glas vatten och en mugg te.

Bra service? Knappast!

Marknadsavdelning borde få sparken!

Hej
2009-11-25 17:18

Kul att det finns bolag med RIKTIG “service in the air”….

Tomas
2009-11-25 16:41

Ja, det vore trevligt att se lite konkurrens på mer än priset.

Skriv en kommentar

Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.

Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten