
BRA tillbaka på Bromma med ambition att växa
Publicerad den 12 maj 2021
Kommentarer
Jag har jobbat många år i braathens koncernen och igår såg jag en ATR starta över Stockholm! Så fina och vita med färgen på tailen! Fantastiskt att se att dom flyger igen men är väldigt glad att slippa BRA för min egen del. Aldrig igen. Lycka till!
Välkomna tillbaka till Bromma BRA, härligt att se.
Knappast! BRA bedyrade de skulle återanställa enligt las men det var bara en fet lögn då de under hösten plötsligt kom med infon att de var tvungna att starta ett nytt personalbolag vid sidan om och därmed kunde anställa vem de vill till vilka villkor de vill.. piloter har blivit kontakta åter men inga i kabin. De har fått söka jobb på nytt.
Det var BMA som var orsaken att Malmö aviation startades och utvecklades,
nu i Pers händer.
Regeringsplanen står även där, tror det är
huvudanledning till att flygplatsen blir kvar.
Jag litar lika mycket på Swedavia som Per G Braathen. Den karl har lovat så mycket de senaste 10 åren men det mesta har varit luft. Nu ska han ha 24 ATR, 2025 ska BRA börja köra el-flyg, sen var det något om att vara utsläpps neutrala. Det är bara dravel som han säger för att politiker ska få argument för att Bromma ska vara kvar, inget han tänker genomföra. Per var är Bombardier CS kärrorna?
Kommer ni att flyga från Sundsvall hoppas
Undrar vad de har för beläggning nu i starten. BRA har alltid fokuserat på affärsresenärer i peak och pensionärer och studenter off-peak. Tre grupper av passagerare som i dagsläget knappt flyger. Bromma kommer stängas i förtid, nu är det bara politiskt positioneringar och få till pengar till Arlanda. Alla utom ev BRA tjänar på koncentrera flyget till Arlanda
Alltid lika mysigt att besöka Bromma. Var en sväng dit idag med farsgubben vid inflygning bana 12. Så härligt!
Swedavia är styrt av regeringen och som vi vet har regeringen en agenda. Inte undra på att dom hemlighetsstämplade rapporten om Brommas fortsatta drift.
Självklart lämnar inte BRA Bromma så länge som flygplatsen finns kvar! Det är och har alltid varit deras affärside att flyga just till Bromma.
Men skulle Bromma läggas ner i förtid så kommer säkert BRA att hitta sin nisch på Arlanda med tex. ett samarbete med SAS.
BRA skulle säkert på sikt tjäna på att flytta till Arlanda (om Bromma är borta) genom att man får fler passagerare som transfer.
Arlanda express in till Sthlm måste då oxå bli bättre, snabbare, billigare, tätare avgångar mm.
Per intervjuades nyligen i p1
Han var realistisk med återstarten om de får bokningar, ingen kan förutsäga detta i nuläget, jag tror han flyttar fram ytterligare.
BMA eller ARN verkar egalt hans bolag kan anpassa sig till omständigherna.
Vet inte om jag delar Braathens framtidssyn att fördubbla flottan. Passagerarunderlaget är annorlunda och nu har de också konkurrens på BMA.
Har någon sett om passagerna också återkom?
Hur ser det ut för Air Leap nu?
Ska flyga de 24 Atr:erna. Eller blir det ett pay to fly upplägg alla Ryan kanske.
Om jag förstod det rätt på Swedavia så var det någon enstak slottid som inte kunde tillgodoses men då erbjöds 5-10min senare. SAS ville väl inte samarbeta med BRA så då blev de putta och tyckte att det var bättre på BMA.
Nu kör de i full fart på BMA för att “göra det svårare för regeringen att lägga ner BMA”.
Välkommen till Arlanda med hela flottan, det kommer att knyta ihop trafiksystemen för kunderna, och miljövänligt att allt går från en knutpunkt och kunderna kan lätt jämföra serviceprogrammen och vad som serveras och dricks gratis & nybryggt ombord.
Är det samma personal som är tillbaka, får dom samma löner som tidigare osv?
Konstigt att Per G Braathen säger att man inte kunde få de slottider på Arlanda som man ville ha. I en intervju på Dagens Industri dagen efter BRA medelat att dom skulle stanna på Bromma, så sa Swedavia att man gått BRA till mötes och erbjudit dom samtliga slottar dom velat ha. Vem talar sanning?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten