
Coronaviruset: SAS tappar 30 000 passagerare i månaden
Publicerad den 25 februari 2020Kommentarer
Detta var SAS första kvartal det har historiskt haft ett negativt resultat (SAS har brutit räkenskapsår).
Vad som slutgiltigt räknas är 12 månaders resultatet. Corona viruset har också haft en effekt men det gäller de flesta flygbolag. När det är som sämst kan det bara bli bättre.
Tagit del av SAS usla resultat, det är dock inte förvånande. SAS saknar förståelse för vilka som betalar lönen till alla – nämligen kunderna. Det räcker inte att servera “gratis” kaffe / te, dom måste vara på “tå” och vara rädd om alla kunder. Att vara bland dom sämsta på bäst 100-listan ger inga pluspoäng.
Finnair har nog lungt dom åxå flyger LHR med 359
Det här är visserligen utanför artikelns ämne, men Wamos har, så vitt jag kan se bara flugit för Tui, Sunclass och Norwegian. SAS däremot använde sin Airbus 330E (SE-REH) för att flyga tillbaka strandsatta resenärer.
Nu är det iofs så att dom flesta stora bolagen drabbas av detta “pax tapp”
SAS opererar inte ensamma på Kina.
Vad är tappet på Finnair i så fall om man skall kommentera enskilda bolag?!
Dom kör ju bara HKG nu.
7-8 LH flygplan lär vara utan arbete.
London kördes senast igår kväll med A330 till HEL….
SAS har väl inte hyrt in Vamos. Det var väl SunClass.
Vi hoppas att man får bukt med denna hemska farsot.
Varför hyra in Vamos 747 för att hämta hem strandade resenärer på Kanarieöarna när SAS har långlinjemaskiner tillgängliga ?
Ja det märks verkligen och vi har ju ställt all Kina trafik för resten av vinterprogrammet.
Alla bolag som flyger på och i Asien.
Tror det kommer att bli ett stort och långt tapp på Asientrafiken.
Det kommer att ta lång tid att hämta hem igen.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten