
FAA bromsar certifiering av Boeing 777X
Publicerad den 29 juni 2021Kommentarer
Tagga ner, tack.
Jag vet så utmärkt vem som köpte vem, jag refererade bara till en välkänd sanning i branchen, nämligen att ex.MD ledningen tog väldigt mycket makt efter fusionen, och såg till att starta en” revolution ” inom Boeing. Detta är ytterst väl dokumenterat och ganska lätt att hitta på nätet.
Det kanske är du som saknar kunskap om ämnet.
Nu är det väl ändå Transportstyrelsen (Luftfart) som är tillståndsmyndighet här i Sverige och således FAA svenska motsvarighet och knappast LFV vilket ju är ett statligt verk med verksamheten inom flygtrafikledningstjänster.
Tycker ändå att detta borde vara inom kompetensområdet för Flygtorgets redaktion.
Det är på tiden att FAA blivit en myndighet som inte går i Boeings ledband. Något annat är ju inte att vänta efter deras fiasko i samband med att man på felaktiga grunder godkände 737-Max. Boeing borde också skärpa sin internkontroll. Man har ju trots allt byggt ett av världens bästa och säkraste flygplan, 777 samtliga modeller.
normalt att certifieringar blir försenade. Precis som för Airbus A350 och A380. Inget konstigt med det.
kan man inte ha, när man inte vet vem som köpte vem. Kolla fakta!!
för Boeing har ju inte FAA längre, och med all rätt.
Boeing var ju, tills McDonnell Douglas ” köpte bolaget med Boeings egna pengar” en stolt producent av kvalitetsflygplan.
Över senasta 25 åren har ledningen varit mycket mer fokuserat på Wall Street och att reducera kostnader,samt öka bonus till topp ledningen.
Sånt har ett pris, och det får man nu betala.
Kan bara hoppas att ledningen har lärt sig sin läxa, men det är ju tydligen tveksamt.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten