Flygskatten kvar – men ingen kompensation till flygplatserna
Publicerad den 10 april 2019Kommentarer
Nu sitter en massa vdar ute på mindre flygplatser och surnar till, men med en 60-70.000 varje månad som rullar in. Anställ dessa på enbart provision, och sluta förvänta pengar från staten, dagens besked var väntat, det kommer inte att gå ut några subventioner. Se till att generera egen trafik, ut och sälj in er.
Dom kan känna dig blåsta av staten, finns inga pengar kvar
Men det går bra att mjölka resenärer och sedan marknadsföra tramset flygskam. Money talks – bullshit walks.
Sverige är ett mycket långt land. Flyget är en stor del av infrastrukturen, vår kollektivtrafik. Det gör att näringen i norr kan leva. Skamligt om regeringen inte betalar ut utlovat stöd till de små flygplatserna i Norrland. Självklart har de drabbats hårt av flygskatten.
Att Norwegian lämnat Skellefteå beror i huvudsak på att DY inte klarat konkurrensen med SAS.
SAS hade sitt bästa resultat på många år 2018 trots flygskatt. Norwegian ett av sina sämsta resultat.
Just nu håller inkompetenta regeringen och dens stödhjul på att för fullt, i samverkan med propaganda medierna att få folk att skämmas för att flyga.
Bättre var om man på allvar gjorde något för miljön genom att t.ex subventionera tillverkning av fossil fritt flygbränsle för. flygskatten, istället för att den bara försvinner i ett stort slukhål här i sossehelvetet Sverige.
Ett försök av flygplatserna att mjölka pengar av staten. 60 kr per biljett lär inte vara avgörande om du flyger eller inte. Småpengar jämfört med bensin och dieselskatt. Flygskatten blir kvar men bör gå till miljöåtgärder och inte in i jätteslukhålet statskassan. Sänk hellre bränsleskatten så folk har råd att ta sig till jobbet!
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten