Genombrott: Finnair vill flyga svenskt elflygplan
Publicerad den 25 mars 2021Kommentarer
Att Finnair köper några är ju betydligt mer realistiskt än att BRA någonsin flyger med denna. Om BRA aldrig lyckades få tummen ur att köpa några nya jet c-serien så är väl risken än större med detta…
Det har väl inte angivits nåt annat än en total räckvid på 40 mil av Heart. I det ingår alltså holdingtid, tid till alternativ och en inflygning på destinationen. Frågan är hur mycket flygtid man har kvar mellan startflygplats och destination.
Behövs bara en sladdvinda med lite kabel på,nån kan sitta å veva in mellan varven,det skapar ju arbetstillfällen.
Sen måste nån stå beredd med nya proppar ifall en sån jäkel går sönder.
Möjliga rutter, är det BMA – VBY, BMA – SDL, osv eller?,
Hur lång contingency (reserv) måste man ha på dessa 40 mil som kärran medger?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten