Heart Aerospace: Ny design och utveckling i USA
Publicerad den 29 maj 2024
Kommentarer
Men det här går ju aldrig prestandamässigt?????
Motorbortfall i starten, två olika prestanda.
Motorbortfall vid omdrag.
Fortsatt flygning med bara turboprop när elen är slut?
Reversering med olika dragkraft.
Slutlig 45 minuter reservenergi vid alternativflygplatsen.
Laddning och tankning samtidigt.
Tekniker med dubbla motrkunskaper
Nä, det blir 4 turboprop till slut.
Den kommer ju max ARN – VBY som det ser ut nu. Är det något att satsa på?, man ska ju även ha reserver att ta sig hem. (Ja batterireserver)
Jag ser nästan ingen 19-sätare på nån av dom massor av amerikanska trafikflygplatser jag landar på. Anledningen är att det är omöjligt att få ekonomi på dom. Samma två piloter ska ha betalt, samma ground crew, samma avgifter till ATC i runda svängar som till en vanlig Airbus eller Boeing.
Även om den här kärran kan flyga nån halvtimme på ström (dvs i huvudsak koleldad i USA) förändrar det ingenting.
Skriver igen helt otroligt att man lyckas få Företag att satsa pengar varför granskas inte projektet finns inget vad jag kan se som stämmer bara massa dataproducerade bilder och den så kallade mock-upen är knappast hur man bygger en flygplanskropp.
Detta känns som flygbranschens största bedrägeri på länge. Rent bondfångeri att lura oinsatta kontorsmänniskor
Heart Airspace har angett drift med två elmotorer vardera på uppåt 1400 kW och två betydligt klenare turbopropmotorer. Frågan är hur man certifierar enmotorflygfall som uppstår vid tömt batteri och bortfall av en turboprop?
Var och hur kan man investera i bolaget?
Väldigt förvånad att man lyckas få in pengar dom som satsar vad gör dom för undersökning av projektet
De har ju 100+ anställda? Varje anställd kostar säkert minst 1miljon/år i bara lön och arbetsgivaravgifter. Till det tillkommer kontor, datorer, utrustning, resor mm.
men vart har fler hundra miljoner kronor tagit vägen?
Jag är optimistisk pessimist. Sälvklart så är det upp till bevis för Heart snart.
Samtidigt så håller jag inte med dem som bara tittar i backspegeln. Solid state är hett framöver. Dessutom behöver man göra som proffsen och idka omvärldsbevakning. Ett projekt med potential är att integrera batterierna med den bärande karossen. En möjlig gamechanger tagen från bilbranschen.
Optimism är positiv propaganda. Pessimism är negativ propaganda. Men som sagt, upp till bevis för Heart.
Det finns federala stöd för nya amerikanska flygplan med ameriakanska motorer, samt delar av certifieringen är gratis i USA. Dock är nog denna version för tung och dyr för att vara konkurrenskraftig. Väjer de gamla Allison C250’s är det nog dödsstöten
Jag är optimistisk men jag skulle bara vilja veta var alla investeringar har gått till, jag menar, vad finns det för värden idag? Det ser ut som flera hundra miljoner har lämnat bolaget?
Men nu måste väl ändå den sista optimisten lämnat tanken på att detta blir verklighet? Eller finns det någon som fortfarande tror att det kommer bli av? Och att deras tidsplan dessutom skulle hålla? Muhaha.. 😀
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten