Konsumentlagbrott av Norwegian?
Publicerad den 26 juni 2007Bilden: Norwegian-tail med bild på T Heyerdahl
Jo Gjerdrem, sektionschef hos Forbrukerombudet (Konsumentombudsmannen), säger enligt den norska nyhetsbyrån NTB:
"Vi har fått några klagomål från kunder som reagerar på för dålig att tillgänglighet på utannonserade biljetter. Enligt vad vi ser har det inte funnits ett tillräckligt antal biljetter till salu."
Forbrukerombudet anser att flygbolaget har brutit mot marknadsföringslagen och har skrivit till Norwegian och bett om svar på sina frågor.
Norwegian riskerar nu att få betala straffavgifter.
Klagomålen som utreds gäller bl a biljetter till Bodø, Harstad, Tromsø, Dubrovnik och Malaga.
Åsta Braathen, marknadschef på Norwegian, säger att bolaget beklagar om man har brutit mot marknadsföringslagen.
"Skriver Forbrukerombudet att det är brott mot marknadsföringslagen, så är vi väldigt ledsna för det. Vi önskar vara ärliga och öppna i vår kommunikation om försäljning av flygbiljetter."
Kommentarer
Inga kommentarer har skrivits ännu.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten