Köpenhamns flygplats lyckas bäst
Publicerad den 5 februari 2024Kommentarer
Som bördig från Malmö men boendes i Stockholm så förstår jag hur CPH utvecklas. Men det är ju inte helt utan påverkan och stimulans. Denna stimulans har alltid varit frånvarande på ARN. Och det skulle vara bra om hela Norden var attraktiv. Capital of Scandinavia…Nordens ledande flygplats…humbug.
Skrev fel. AYs samarbete med QR menade jag.
Kan bara hålla med Fritz Klyka. Glöm SAS. Det måste till ett mirakel i form av ett ARN baserat flygbolag med fokus på ARN och dess utvecklande av långlinjer. Har ju inte funkat så jättebra hittills. Visst vi får in DL, UA, CA, AC, ET, EK, QR, NH, NP. Men dessa äro flygbolag som kan försvinna lika snabbt. KOlla på AY som startade ett nyfsat nav till LAX, JFK, BKK. De frpg sig ur så snart de fick en bättre deal i samarbetet med AY.
Flera små flyg platser bör nu återigen att starta upp matar linjer till CPH.
Förslagsvis: Linköping, Växsjö, Jönköping, Karlstad och Västerås och Borlänge.
Arlanda bör glömma SAS helt och hållet nu när Sverige inte längre vill spola ner skattemiljarder i SAS-toan. De gör klokt i att bearbeta andra bolag. SAS bör byta namn till DAS för skandinaviskt är det inte längre hur mycket än CPH och SAS ylar om det.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten