Kortbetalande FlyMe-kunder får pengar tillbaka

Publicerad den 16 mars 2007
Kommentarer

De FlyMe-kunder som drabbats av bolagets konkurs och som betalat sin flygbiljett med betalkort, kreditkort eller bankkort har chansen att få sina pengar tillbaka.

Handelsbanken tog i enlighet med Konsumentkreditlagen 60 Mkr i pant av FlyMe -pengar som nu kan användas för att kompensera drabbade kunder.

Johan Lagerström, presschef på Handelsbanken, uppger enligt DN, att alla som betalat sin biljett med kort ska göra en reklamation.

“Om reklamationen är korrekt så ger vi pengarna tillbaka”, säger Johan Lagerström.

Också SEB, Nordea och Swedbank uppger att deras kunder ska få pengar tillbaka. Kunderna uppmanas att gå till sin bank och visa en kopia på bokningsbekräftelsen. Närmare information finns på bankerns webplatser.

Skriv en kommentar

Kommentarer

Inga kommentarer har skrivits ännu.

Skriv en kommentar

Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.

Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten