Kullaflyg prisbelönt för marknadsföring
Publicerad den 12 oktober 2004-Kullaflyg kan härmed stolt meddela att vi erhållit Guldkärnan 2004, säger bolagets ordförande Michael Junivik. Guldkärnan delas årligen ut av Marknadsföreningen i Helsingborg i samband med näringslivsdagarna i nordvästra Skåne.
MiH har delat ut priser sedan 1966. Priset hette då Måns Bock priset 1999 ändrades namnet på priset till Guldkärnan. Det är alltså 38 de året som Marknadsföreningen premierar personer/företag som har anknytning till Nordvästra Skåne och som utmärkt sig och sin region genom sina framgångar och prestationer. Viktigt att premiera goda idéer och hårt arbete. Goda exempel i samhället.
Personerna på bilden är fr.v. Michael Juniwik, Olle Lillier och Christer Paulsson
Pristagarna får en mycket vacker keramikskål som är speciellt framtagen för Marknadsföreningen av Lisa Wollfart i Mölle. Diplom, Blommor och en riktigt stor applåd. Övriga pristagare, som inför 300 middagsgäster mottog priset, är Koenigsegg, exklusiva sportbilar, Tillberg Design, som bl.a. inreder lyxkryssare i hela världen samt Henke Larsson.
Kullaflyg har fått priset för att man på kort tid med en klar och tydlig marknadsföring skapat konkurrens och brutit monopol. Detta har medfört totalt sett lägre priser på flyg mellan Nordvästra Skåne och Stockholm, vilket har inneburit en total besparing på ca 30 miljoner per år för dom som flyger. Med ett färskt statligt avtal innebär det dessutom att skattebetalarnas pengar sparas genom att statliga myndigheter numera skall välja Kullaflyg i första hand då man flyger Ängelholm-Stockholm,vv.
Kommentarer
Inga kommentarer har skrivits ännu.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten