Norse Atlantic skjuter på starten
Publicerad den 22 juli 2021Kommentarer
Åh vilka tråkiga nyheter, konkurrens över Atlanten behövs, å det hade blivit många arbetstillfällen för kabinpersonal.
Hoppas verkligen de kommer tillbaka efter jul.
Deras affärsmodell verkar väl genomtänkt och hållbar, miljö och kundvänlig.
Björn Kjos och hans kumpaner har inte lärt sig nånting alls
Lågpris långlinjer funkar inte. Det går inte att tjäna pengar på något sådant.
Det enda ” innovativa” vid BKs affärer är hans förmåga att få andra att ta notan för alla luftslott. Denna oseriösa personen borde ha näringsförbud inom flyget.
Jet Blue flyller upp tomrummet efter Norewgian och dom kommer att lyckas !
Kan vara att Kjos lärt sig att misstagen med Norwegian och inte gör om samma misstag. Säkrast är att flyga med MTOW så långa sträckor som möjligt för att utnyttja 787’orna bäst. Tex till LAX med full kabin och tung frakt för att toppa upp till max startvikt. Även Asien nu när Norska staten är ur SAS. Billiga leasade A330 kan flyga till JFK, EWR, ORD, MIA, ATL.
Vad skönt att Björn Kjos denna gång lärt sig starta litet och först hitta små lönsamma marknader…
Frågan är om bolaget får förtroende i marknaden, när Kjoos är involverad, han har blåst alla, personal myndigheter leverantörer passagerare med sitt kedjebrevsuppllägg. Dessutom det är dyrare att ta sig hem från long haul än ex i Europa, om det blir kk, så tror inte på nån marknads anstormning av biljettförsäljningen.
De storabolagen kommer dessutom möta alla priser i den aktuella marknaden
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten