Norwegian börjar flyga London – New York
Publicerad den 17 oktober 2013Nu tar Norwegian nästa steg i satsningen på långlinjer. Med start i början av juli nästa år öppnar det norska flygbolaget tre nya långlinjer från London-Gatwick till New York, Fort Lauderdale och Los Angeles. Det uppger sajten Airliner Routes. Det finns ett utbud av långlinjer från Gatwick men i nuläget verkar det som att Norwegian prickat in destinationer med ingen eller minimal konkurrens.
Norwegian är redan etablerade på Gatwick med flygplan och besättningar som flyger europeisk trafik.
Kommentarer
se på London som marked, og du finner fly fra alle verdens hjørner der. Engelskmenn reiser også med disse, da inkluderer jeg Ryanair som har sin store base på STN. Klart de vil reise med DY.
Men, jeg er også enig i at de må få orden på 787, Boeing, ikke Norwegian er laughable.
Nu börjar det låta som en bad guy i en Bond Film!!!
Väldiga ambitioner. Och det gillar vi. Stockholm har äntligen fått lite snurr på destinationer i USA. Men med tanke på de problemen som varit med 787 så hoppas jag att de löst detta. Just nu är DY the laughing stock pga strandsatta passagerare.
Vänta bara tills engelsmännen upptäcker hur värdelösa Norwegian är samtidigt med enorm konkurrens från de andra bolagen som har både service och kvalitet… Norwegian har ju inget att erbjuda mer än dyra biljetter och noll service….
…med Norweigian är att dom ännu inte sammarbetar med nått annat bolag varken i Europa eller USA så det går inte att hitta rutter där Norwegian är inblandade från nånstans i Europa till London och från tex New York till mindre orter i USA.
Biljetterna är släppta hos Norwegian idag men när respektive resebyrå släpper dom kan ju variera.
Köp direkt hos Norwegian 🙂
Att britterna kommer svika sina BA och Virgin….skulle inte tro att dom gör de =)
Håller med @Tveksam där!!
När går det att boka flyg med Norwegian till New York från London? Jag har försökt hitta resor på olika resesajter men hittar inga.
Norwegian får inte underskatta den nationalism som råder i Stor Britannien. Det blir svårt att komma och kalla sig Norwegian och konkurrera på deras hemmamarknad. För provocerande… Håller max ett halvår innan BA och virgin sänkt priserna så att Norwegian försvunnit. Kom ihåg Laker…
LON-USA är en stor marknad och det finns rum för Norwegian där. Man kämpar mot Atlantic Joint Business (AA/BA/IB/AY joint venture), Delta+Virgin och United/Continental för marknadsavdel. Jag undrar när ska dom etablera sig i USA med 49% ägd dotterbolag som ger dom möjlighter att använda amerikanska flygrättigheter och flyga USA-Asien.
å se om Norwegian planlegger feeding til langruter over LGW fra syd-europa…..
Som en skriver, det er meget god togforbindelse til LGW, ikke bare snabbtåg, men lokale forbindelser fra store deler av syd-øst England. Til London kan man reise ofte til både Victoria og Bridge. LGW var vel den første flyplass i verden som forstod connectivity mellom tåg og fly.
Korrekt, från GATWICK finns inte dessa linjer. Gatwick har ett stort upptagningsområde i söndra England, samt är en mindre flygplats än LHR.
Går också snabbtåg direkt in till Victoria, men för pax från centrala London konkurrerar det i större utsträckning med LHR.
Finns det verkligen ingen eller minimal konkurrens mellan London- New York? Är det Atlantångare som gäller i dagsläget?
NLH har helt rätt strategi.
När kommer nästa flygplansorder? Nu har de väl planerat upp alla 7 som ska finnas i bolaget till kommande maj?
Jag skulle gissa på minst 25 flygplan totalt inom några år.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten