
Norwegian vänder – ökar trafiken på USA
Publicerad den 15 oktober 2019
Kommentarer
Det är väl så att stockholmare är så vana vid att flyga via något. Men stor skam att Los Angeles försvann. SAS visade att de inte är att räkna med. Och kunderna svek dessutom. Ungefär som att ställa fram mat till någon hungrig, sen äter de inte.
Det kommer att betyda. Att ska man från Stockholm till Loss Angeles. Från januari måste man då resa antingen via Köpenhamn, Oslo eller Helsingfors, eller via Europa. För av någon anledning så finns det ingen bärkraft från Nordens största stad. Jag har inte hybris men nog fan finns det underlag för en direktlinje till LAX.
Visst blir den lönsam. Ingen konkurrens från SAS längre, som det var från början, Norwegian flög rutten ARN-LAx ett år innan SAS började. In med den! Use it! Fly it!
Om en ARN-LAX går att få tillräckligt lönsam.
Det är härligt att se alla aviatörer som inte har en aning om ekonomi eller vad det kostar m.m många är ju som Leksands hockey supporters ,,Ven det är klart att allt löser sig ;-))
800 900 1000srs planen är alla drabbade av R/R problemen.
Norwegian LN-LND planet som AUG 2019 skickade ut LPT mtrl över staden Rom var en gammal 800srs.
behovet for ARN-LAX v.v. er nok der, men lønnsomheten ?
Norwegian har inga 787-10, bara 8 och 9!
Det kommer att finnas ett behov till LAX från ARN snart. Hoppas de kommer tillbaka med året runt linjen.
Känns bra att skutan vänt för Norwegian, men att öka upp på linjer med lågt eller inget TB känns lite oroande!
I vilket fall en bra signal att man är på rätt väg med konsolideringen!
På många rutter borde Norwegian kunna byta ut 787-8 mot 787-10 bara de kommer ur leasar och därmed få nya RR T1000-TEN motorer på 787-10’orna istället för allt strul med de gamla 787-8’orna.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten