
Norwegian: Vi måste krympa långlinjeflottan
Publicerad den 31 augusti 2020Kommentarer
2 av Norweigens dreamliners har stått på samma ställe sen I typ mars. Vad kostar parkeringen för dom? Någon som vet? Norweigen har många flygplan som står över allt, man undrar om dom betalar nått i parkering.
Du skriver att aktiebolagslagen är internationell.
Samtidigt skriver du att USA har en mer “stringent” tillämpning än Europa.
Vad vet du om lagstiftning överhuvudtaget?
PS. Frågor avslutas med ett ? DS.
AKTIEBOLAGSLAGEN ÄR INTERNATIONELL
Det finns alltid gränser för ett bolags skuldsättning
för att skydda borgenärer etc.
USA har mycket stringentare tillämpning än ex. Europa.
Man kan där inte bygga upp ett bolag som ett kedjebrev som Norwegian har gjort.
Vad vet Du om hur göra affärer överhuvudtaget.
Ett annat skandinaviskt bolag, närmar sig väl en liknande skuld. Fast med statlig hjälp, är väl saken annorlunda.
Vad vet du om den norska aktiebolagslagen likvidations plikt etc?
Ta reda på det!
Hur kan ett bolag ha 50 miljarder i skulder få fortsätta? Aktiebolagslagen likvidations plikt etc.
Sveriges försvar med allt 60 JAS marinen armén kostar 50 miljarder per år att driva och med även löner till tusentals anställda.
”Ett antal av den en mycket god och vinstgivande affär”. Vad innebär det? Att tre linjer var lönsamma och resterande trafik kostade pengar? Antar att inga linjer utanför Gatwick tjänade en krona då de inte är nämnda..
Tyvärr är Norwegian i en återvändsgränd utan möjlighet att backa ur. De var konkursmässiga före Covid och nu har de ingen chans. Större delan av marknaden är borta på lånd tid och så även behovet av ett Norwegian med undantag av Norsk inrikes. Bästa vore att avveckla allt nu och inte kasta bra pengar efter redan förlorade.
Synd om personalen men finns nog inte många alternativ, tyvärr.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten