Ny flyglinje från Göteborg till Bromma
Publicerad den 18 juli 2014Kommentarer
Jaja prova och se om det funkar. Ingen har ju testat.
Över 30 avgångar mellan Stockholm-Göteborg per dag. Inrikesflyget dödar sig självt. Ingen kommer tjäna pengar.
Tyvärr kommer det aldrig fungera för dessa lycksökare som försäker tjäna stålar på små lokala flygplatser med hjälp av kommunala subventioner. Fokus flyttas vidare och KID ligger riktigt risigt till!
Avdragsgill betyder inte att det är gratis!
Embraer 145 på BMA låter intressant. När bromsverkan kryper neråt i vinter lär det bli problem. Jungeljeten är inte direkt lämpad för kortare banor.
Självklart bra nyheter för GSE som får nytt flygbolag och ny linje, men vet själv inte om detta blir något långvarigt. Återstå att se.
I England är alla sådana kostnader till 100% avdragsgilla = i princip “NOLL” kostnad för flygbolagen.
Kan någon förklara för mig hur det kan vara billigare att ha engelska piloter med traktamente, hotell, taxi och positioneringsresor m,m jämfört med att ha lokala piloter?
Det som är extra märkligt är att det är Havossar&Wiklund, som borde känna till hur branschen fungerar, som står bakom denna nya galenskap. Flygmaskinen är för törstig, stolarna för få per rotation och sträckan för kort för att fullt ut kunna nyttja farten i jet. Dessutom verkar man inte koppla förhållandet mellan kapacitet och antal rot.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten