Ökad framtidstro på Höga Kusten Airport

Publicerad den 20 augusti 2019
Kommentarer
De svåra åren är över och Kramfors har fått tillbaka den upphandlade trafiken. Dessutom vill flygplatsen ha tillbaka chartertrafiken.
Flygplatsen i Kramfors, Höga Kusten Airport, har haft några motiga år. Den upphandlade trafiken försvann och Nextjet gick i konkurs. Men i och med den senaste avtalsperioden som träder i kraft den 26 oktober är Kramfors åter garanterad trafikplikt. De kommande fyra åren flyger Amapola trafiken på en slinga som också ger trafik till Hemavan.
I och med att flygplatsen nu har kontinuerlig linjetrafik till Arlanda ökar också förhoppningarna om att kunna locka tillbaka en del charter. I första skedet ska en omvärldsanalys genomföras och den ska sedan följas av en handlingsplan för hur flygtrafiken ska öka ytterligare i Kramfors.
Skriv en kommentar

Kommentarer

Inga kommentarer har skrivits ännu.

Skriv en kommentar

Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.

Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten