Rekordstort intresse för Flyg med Framtid

Publicerad den 23 november 2004
Kommentarer

Exakt 500 personer - inklusive mer än 20 journalister - har nu anmält sig till årets Flyg med Framtid. Det är fler än någon gång i konferensens historia som inleddes 1991.  Denna den trettonde konferensen - som går av stapeln på onsdag den 24 november i Folkets Hus i Stockholm - behandlar högaktuella frågor som regionflygplatsernas överlevnad, miljöfrågorna, konkurrensen om den nordiska flygmarknaden och de stora flygplantillverkarnas positionering med nya flygplan.

Dagen inleds med en transportpolitisk exposé där samtliga riksdagspartier redovisar sin syn på flyget nu och i framtiden. Vi får bland andra höra Ulrica Messing, Maud Olofsson (bilden), Göran Hägglund, Lars Leijonborg och Claes Roxbergh.

A3801Därefter presenteras chefen för den nya Luftfartstyrelsen, Nils Gunnar Billinger vars myndighet nu blir föremål för en ny utredning innan den ens har startat. Regionalflygets kris belyses av Jan Palmér och Stephen D Ford från Boeing lämnar en 15-årsprognos för flygresandet och visar upp modellen “Dreamliner”. Adam Brown från Airbus presenterar jätteprojektet Airbus A380 för nära 600 passagerare.


Regionflygplatsernas framtid och trafik diskuteras av Luftfartsverket, Kommunförbundet och Rikstrafiken. Konkurrenterna SAS Sverige, FlyMe och flynordic ger sin syn på utvecklingen. De stora spelarna, SAS-Group och Finnair Group svarar på frågor om hur den nordiska  flygstrukturen kan komma att utvecklas.

Skriv en kommentar

Kommentarer

Inga kommentarer har skrivits ännu.

Skriv en kommentar

Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.

Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten