SAS återvänder till Örnsköldsvik
Publicerad den 21 september 2017Kommentarer
underbart äntligen ett säkert pålitligt bolag tror kommunen vinner på detta
SAS verkar vara strategiskt korkade emellanåt. Man lade ner framgångsrika linjer från bl.a. Norrköping, Örnsköldsvik och nu senast Linköping som man bara trafikerat i tre år med framgång. Motiveringen var att man ej hade tillgång till ATR-72 längre. Nu återvänder man till Örnsköldsvik med samma plan? Lnkpg måste känna sig svikna.
Trovardig for vem? Den flygande personalen antar jag…….. For den resande allmanheten ar det knappast nagon bonus om SAS skulle flyga i egen regi. Du skriver sjalv, battre vilkor dvs hogre kostnader for kunden att betala
Vilket svammel, flybe har bra villkor och bra löner. Detta är dessutom ett bra sätt för SAS att kunna konkurrera och tjäna pengar.
Villkoren på Flybe och City Jet är bättre än på SAS! Lönerna är högre, 1 extra ledig dag och hela inrikestraktamenten, mycket övernattningar på småorter i Finland som ger bra trakt där ifrån. Flybe är bra betalt, SAS -avtal tror jag ingen där vill ha. Ingen på SAS heller. Bra med en underleverantör, billigt, flexibelt och bättre marginal= fler inrikeslinjer!
Riktigt roligt att SAS satsar på inrikesflyget.
Men ta in produktionen i egen regi och ge anställda vettiga villkor så blir det ännu bättre och mer trovärdigt.
Ut med Flybe, Cityjet, Regional Jet och allt vad det heter.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten