SAS boeingflotta minskar
Publicerad den 25 september 2018
Kommentarer
DC- 10 har helt rätt, skärpning tack
Hur skulle det vara om redaktören gjorde lite korrekturläsning och faktakontroll. Som någon sa, Ryanair har en 737-700. Luftfuktigheten är relativt låg i skandinavien. Tyvärr blir artiklarna inte särskilt intressanta, med återkommande faktafel.
Det är värre med dålig stavning. Kolla upp hur Boeing stavas! Dessutom har 737MAX bättre FF, än 320NEO. Airbus är inga dåliga plan, nästan lika bra som Boeing.
brukes som M sier, mest på pilot-training, men også til spsielle charterturer, og er back-up for ruter.
Har fløyet mye både Airbus og Boeing. Nå er jo folk forskjellige, og for meg er det slik at jeg foretrekker Boeing fly. Jean-Pierre skriver at Airbus har et sterkere produkt, men det er vel ikke han som “bestemmer” det. Det at han liker Airbus best, betyr ikke at de er best! Bare best for han, slik Boeing er best for meg!
Åh… kommer att sakna den lilla sparv ungen.
Lättjobbad , komfortabel och älskad av våra kunder.
Men Airbus blir också bra.
Välkommna ombord.
Fundetar lite på vilken Airbus maskin man skall använda på de lite mindre linjerna där prop inte passar och 320 är lite för stor?
Ryanair har inga -600. Däremot en -700 för base training.
Äntligen försvinner dessa dåliga Boiengarna. Airbus har en starkare produkt och ännu ett flygbolag väljer en tekniskt mer avancerad bränslesnålare produkt ifrån Airbus. Sedan spar flygbolagen pengar på den högre kvalitet Airbus står för och behöver därför mindre reservdelar.
Norra Europa har låg, inte hög, luftfuktighet.
Det hänger ihop med låga temperaturer.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten