SAS lågprisflyg i startgroparna

Publicerad den 10 december 2002
Kommentarer
SAS planerar att till sommaren lansera en ny product, "Scandinavian Light". Målet är att ta del av den växande privatresemarknaden där bland andra Sterling, AirTours och Britannia satsar allt mer, inte minst sedan Traffic Europa och Goodjet gett upp eller dragit ner sina ambitioner. Det mesta är ännu ej avslöjat, men det handlar om enkelhet, låg servicenivå och låga priser. En del av destinationerna kan vi avslöja nedan.

SAS kommer att flyga med ett nytt varumärke inom koncernen, men flygplantyp och operatör är ännu ej avslöjat. Priserna blir i nivå med – eller lägre än – bolag som Sterling och Britannia.


De resmål som är aktuella är bland andra: Istanbul, Nice, Alicante, Rom, Dublin och Lissabon.


Resorna kommer inom kort att säljas via vanliga distributionssystem, bland annat här på flygtorget resor. En ny internetbokningstjänst kommer att utvecklas för produkten.

Skriv en kommentar

Kommentarer

Inga kommentarer har skrivits ännu.

Skriv en kommentar

Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.

Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten