
SAS: nästan en halv miljon passagerare i juni
Publicerad den 8 juli 2020Kommentarer
Vad glädjande att fler reser med SAS igen! Och vilken lättnad att Gullan hör till de flygvärdinnorna som jag får möta igen. Ingen kan servera kaffe så som Gullan. Det behövs serviceinriktade och motiverade värdinnor som ger oss passagerare det där lilla extra.
Det är främst SAS piloter som sett till att slita sönder bolaget. De 2 miljarder SAS förlorade på senaste piiotstrejken hade behövts idag. SAS gör helt rätt i att bryta upp den gamla strukturen och starta nya helägda mera effektiva bolag och hyra in piloter och kabinpersonal från bemanningsbolag. Den som drömmer om ett annat upplägg kan fortsätta drömma.
Men så glädjande siffror, ömsesidigt trevliga möten med våra kunder.
Som vi har längtat att kunna starta upp igen.
Just nu handlar det bara om transport, kaffepannorna får vänta ett tag till läget blir säkrare.
Men var säkra på att bakom munskydden finns våra härliga servicelenden och purrpurr röda läppstift.
Vi startar upp nu.
Välkommen ombord.
Tänk om SAS hade en sjysst personalpolitik och satsade på skandinaviska arbeten istället för att starta upp med cityjet och xfly på skattebetalarnas bekostnad.
Det hade nog gynnat bolaget på sikt bland resenärer och skapat sympatier.
Ledsamt att SAS ledning försöker slita isär SPG till vilket pris som helst.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten