Sju nya långlinjer med Norwegian

Publicerad den 3 september 2013
Kommentarer
Stockholm får två, Oslo tre och Köpenhamn två nya intercontdestinationer när Norwegian lanserade nästa steg i långlinjesatsningen.

Det blir två efterlängtade destinationer på USA’s västkust, Los Angeles och San Fransisco, även om Norwegian väljer att använda Oakland International Airport.
Flygtorget träffade Björn Kjos för en intervju.

Skriv en kommentar

Kommentarer

Gnurra
2013-09-05 00:25

Så har det sett ut på vissa SAS-flyg också. Förra veckan flög jag med SAS GOT-ARN och den kärran såg ut som om den hade gått i turkiskt inrikestrafik.

Maggan
2013-09-04 13:09

Har sett vid bokning att flygningar med wifi hos Norwegian så är biljetterna minst 10 kronor dyrare per sträcka än flyg som inte har wifi så nog tar Norwegian betalt för internet ombord…. Dom tar betalt för precis allt och biljetten blir oftast dyrare än med konkurrenterna. Vore bra om dom skickade in cabin crew på charmkurs samt såg till att flygen blir ordentligt städade så man slipper trängas med matrester och skräp från tidigare flygningar….. ett skitbolag helt enkelt.

Erik
2013-09-04 10:52

Emil, 26 Oktober gör sas sin sista flygning med md´n. Passa på att göra en sista resa i detta fantastiska flygplan! =)

Kjell-Åke
2013-09-03 22:19

Jag betalar faktiskt för wifin eftersom Norwegian gör stor sak av att man erbjuder fri wifi.. till skillnad från en del konkurrenter..när man köper biljett, har köpt flygbiljett med wifi och inget annat!
Varför skulle jag vara avundsjuk, isf på vad?

Emil
2013-09-03 20:51

Kjell Åke, åk med SAS:s MD82 från tidigt 80-tal, gärna längst bak så ska vi se om vad du tycker om nya flygplan. Sedan att WiFin är dåligt är en sak, så länge det funkar och du inte betalar för det så kan man inte klaga. Hos andra bolag får du betala för samma internet. Sen att flygplansmat är dåligt är ju inte något nytt precis, hos Norwegian får du ju ta med mat iallafall, där många andra bolag förbjuder det!

Kjell-Åke
2013-09-03 20:22

Åkte med Norwegian nyligen GOT-ALC (737), helt nytt plan men ack så tunna skinnsäten, inget för längre flygning, då tar ryggen stryk! Wifin fungerade inte alls på utresan och sporadiskt på returen. Halvljummet kaffe i mugg á 20kr ingen påtår. Skitdyra mackor så nästan alla plockar fram egen mat. Personalen var bra men Norwegian har mycket att lära sej jämnfört med t.ex. Turkish som jag åker med ibland!

Bengan
2013-09-03 20:15

SAS kan man ju inte lita på överhuvudtaget, själv har man fått erfara det ett antal ggr. Ställa in flyg är SAS bäst på!! Flyger nytt, fräscht och billigt med Norwegian! Avundsjuka konkurrenter känner att Norwegian flåser dem i nacken och då ska man självklart smutskasta.

PF
2013-09-03 20:13

Ironiskt nog så ställde SAS in EWR igår också.

NLH har ett helt nytt flygplan som hämtades i SEA förra veckan. De har Boeing Gold Care. Att Boeing inte fixar ett tekniskt problem på ARN på kortare tid är något NLH får begära full täckning för. Detta ligger helt utom bolagets kontroll. Ett nytt plan ska fungera.

Affärsresenär
2013-09-03 19:56

Den frekvens man skall flyg med verkar mer likt chartertrafik. Man kommer säkert att få med sig några vilsna turister.
De får flyga som packade sillar och betala dyrt för allt extra.

Sur Sune
2013-09-03 19:01

Dem klarar ju inte av JFK en gång. Ett dygns försening igår till idag, näe tar nog någon man kan lita på!

Janne
2013-09-03 18:30

Oakland ett riktigt udda kort, tveksamt hur man tänkt här.

Bertil
2013-09-03 17:33

Detta blir naturligtvis ett stort slag mot SAS. En så stor satsning har väl aldrig SAS gjort de senaste 20 åren. Valet av Oakland i San Francisco är ett bra val. Snabbare immigration och lika nära till stan. Bättre till när man skall till Napa och Sacramento.

Mikael
2013-09-03 16:13

Flyger mycket med SAS men det är en tragisk utveckling att bolaget inte an eller har några möjligheter att satsa mer på långlinjerna som också bidrar till att fler flyger med anslutande flyg. Tyvärr har nog SAS bitit sig i röven med tanke på att dom inte kan satsa på arn eller osl utan är tvingade till CPH som är en stor omväg för många samt alla hopplösa strejker. Det är nog bråttom hos SAS om dom ska lyckas hänga med i utvecklingen….

Fredrik
2013-09-03 16:10

Även om Oakland International ligger på “fel” sida bukten och således känns som ett mer avlägset alternativ, avslöjar en titt på kartan att skillnaden är marginell. Både SFO och OAK trafikeras av BART (San Franciscos tunnelbana/pendeltåg) och man är snabbt på plats downtown.

Fördelen med USA:s mindre internationella flygplatser är att köerna till immigration ofta kan vara mycket kortare.

Glader
2013-09-03 15:36

Oelle, jag förstår hur du känner när Kjos plöjer fram och lyckas, visst blir man bitter. Hur som helst så ska det bli härligt att flyga med dem till USA med riktiga flygplan och riktiga priser.

Oelle
2013-09-03 14:56

Jävla fusk företag. Anställ folk på riktigt och sluta fiffla!

Smiskus
2013-09-03 14:19

Tycker Bjorn Kjos skulle helgonförklaras. Norge! Vilket land. Petter Stordalen och Bjorn Kjos. Ett land med vinnare. Sorry för alla norgehistorier.

Saltkammargutten
2013-09-03 14:17

Håller med. Äntligen! SAS får nu börja jobba för att fjäska för svenskarna och norrmännen nu. Dagarna nu kan SAS se tillbaka på då det ljuva livet då SAS route planning kunde luta sig tillbaka. Dessutom så får Köpenhamn bra linjer och en återkomst av LAX på sin karta.

Benny
2013-09-03 14:08

Norwegian som ser till svenska intressen mer än vad SAS gör.

Skriv en kommentar

Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.

Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten