Vikten av ett varumärke
Publicerad den 4 december 2003Anledningen är att TUI vill satsa mer på lågprisflygförsäljning och då använder man Thomsons starka marknadsapparat för att fylla flygplanen i konkurrens med kunder i den tuffa konkurrensen med bolag som Ryanair, easyJet, MyTravelLight och bmiBaby.
TUI ser en liten ljusning i sin trafik. Efter att ha legat 15 % efter fjolårets bokningar i somras ser man nu en ökning på 6 %.
Huruvida Britannia Nordic kommer att måla sina flygplan med Fritidsresor förtäljer inte historien. Att måla om ett flygplan lär kosta cirka 600 000 SEK och färgen väger många kilo. Men vad är det mot vikten av ett starkt varumärke?
Kommentarer
Inga kommentarer har skrivits ännu.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten