Det finns 23 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Jetstream pilot
Skrivet av Ledsen, 2014-03-14 11:38:01
Vad ledsen jag blir att du ser ner på mig för att jag har flugit Jetstream. Det var på den maskinen jag lärde mig flyga på riktigt i ett tvåpilotsystem. Det blev inte så mycket mer flyga tyvärr och det är jag ledsen för.
|
|
Era kommentarer
Skrivet av Anna, 2014-03-14 11:23:34
Så fint att SAS får ett efterlängtat tillskott! :-)
Vad är problemet med hälften av er som kommenterar här egentligen? Fick du inte drömjobbet? Kör du Jetstream? Tjänar du för lite? Buhu buhu. Er attityd är vidrig rent ut sagt!
|
|
Re Ekonom
Skrivet av Jaha, 2014-03-13 19:18:57
Hört talas om payload och räckvidd? Jämför de båda två flygplanstypernas "nyckel siffror" ang ovan. Återkom gärna med en mer kompetent kommentar därefter.
|
|
A340 kostar mycket bränsle
Skrivet av ekonom, 2014-03-13 18:06:28
Hade SAS inte pengar att leasa en A330, förmodligen inte för A340 är inte nåt bolagen vill ha pga bränsletörsten= billigt!
|
|
Trots att SAS närmast kanoniseras här
Skrivet av Fredrik, 2014-03-13 16:31:43
så har man förseningar och inställda flyg också. Hur det kan komma sig har jag sökt i bibeln efter. Kanske nån mer SAS-bokstavstroende kan förklara?
13mar ARN-HEL inställd
|
|
ARN-CPH.JFK
Skrivet av Foxhill, 2014-03-13 14:49:42
Kring 1980 flög jag med Huge Viking (B747) till Danmark med planet som sedan fortsatte till USA.
|
|
Klokt att trimma in planet.
Skrivet av CL, 2014-03-13 09:45:07
Det borde Norwegian också gjort, så hade de sluppit 30.000 kundklagomål på "dream"-linerflygningarna. Passagerarna hade sluppit flera dygns förseningar och att bli förbannade på utebliven kompensation.
Behövs knappast på SAS, eftersom de bokar om till andra bolag vid problem! Det ingår i priset.
|
|
härligt!
Skrivet av Mika, 2014-03-13 09:45:02
Härliga nyheter, keep it up SAS! Önskar jag kunde flyga short-haul i en wide body.
|
|
Fusilageismen
Skrivet av Saltkammargutten, 2014-03-13 09:00:32
Inte åldern på planet som spelar roll. Man byter de vitala delarna samt inredning. Så plan som ser nya ut kan vara 30 år gamla.
|
|
SAS är bäst
Skrivet av Anställd, 2014-03-13 08:38:31
SAS säkerhetsrutiner och strika regler när det kommer till underhåll av flygplan anses internationellt hålla högsta klass. Därför alla MD-80 maskiner såldes vidare och inte skrotades. I och med att ta in en extra A340 kommer den naturligtvis anpassas till SAS och även den tas hand om på absolut bästa sätt för att inte åldern skall påverka säkerheten.
|
|
Tolkning
Skrivet av Reality , 2014-03-12 20:46:08
Du ska förmodligen tolka det som att Sas ska trimma in planet, eftersom det står så i artikeln. Men vad vet jag.
|
|
Mini longhaul
Skrivet av Kilen, 2014-03-12 20:41:41
Mellan CHP och ARN med en longhaulplan, hur skall man tolka det!?
|
|
Grisar
Skrivet av Sven A, 2014-03-12 20:17:17
Svenska grisar slaktas och plågas i Tyskland, vi säger inget. Svenskar fraktas -likt boskap- till CPH och vi säger inget om detta heller.
|
|
Wow...
Skrivet av oja, 2014-03-12 20:12:21
...vilken långdistans. Får man gratis champagne och 7-rätters meny också??
|
|
dy
Skrivet av pinnen, 2014-03-12 18:31:02
Har Sthlm:arna tröttnat på DY:s förseningar och accepterar återigen att slussas likt boskap via Kastrup ut i världen? Long haul Arlanda - Kastrup är nog här för att stanna.
|
|
Åldern spelar roll
Skrivet av Reality, 2014-03-12 16:59:59
Att åldern spelar roll vet väl pf och DY kramare mycket om. Så vitt jag vet köper de nya plan, ställer dem på backen, och kör med lika gamla "rishögar" som SAS gör.
|
|
Har du jobbigt pf?
Skrivet av Thor Heyerdahl, 2014-03-12 16:51:17
B737-300, LN-KKM 25 år gammal. En av Norwegians gamla rishögar!
|
|
Jink
Skrivet av Saltkammargutten, 2014-03-12 15:03:27
Kaxig flotta!
|
|
Eldre enn de flesta av
Skrivet av pf, 2014-03-12 13:42:17
DY's B-733's
|
|
Sur-Nisse
Skrivet av Harry, 2014-03-12 11:42:19
Vaknat på fel sida? Släpp in vårsolen!
|
|
junk
Skrivet av nisse, 2014-03-12 11:20:22
A340-300 tillverkas ej längre o de första tillverkade är redan upphuggna o skrotade...gammalt j-vla junk som SAS skaffar.
|
|
17 år gammal
Skrivet av Cristoffer, 2014-03-12 11:00:41
Undra om den luktar empanadas och chilenskt vin? :)
|
|
på plats
Skrivet av cph4ever, 2014-03-12 09:29:57
Den står redan på plats vid SAS hangarena i cph:-):-)
|
|