Darrig ekonomisk start för Flyr
Publicerad den 20 augusti 2021Kommentarer
Men gud, inte har jag påstått att förseningar som inte överensstämmer med planering är Flyrs fel, lika lite som jag påstår det i fallet med Norwegian! Förseningar är ALLTID någon annans fel. Att flygföretaget planerat utifrån bästa möjliga resultat är helt naturligt och fel kan i princip aldrig uppstå. Defakto så naturligt att EU satte stopp för glädjeplaneringar för många år sedan i form av böter som ska betalas till resenärer. Men somliga lär sig aldrig..
eller er det kinesiske penger som finansierer SAS sine A-320 Neo’s ?
Grunnen til at Flyr leide inn et fly, var at det 3. flyet til Flyr ikke ble levert til avtalt tid. Ikke noe med dårlig planlegging. Ikke Flyr sin feil. Nå må enkelte svensker roe ned retorikken i sine innlegg. Kom i det minste med sannheten og fakta.
Lenge siden kineserene hadde stort å si i Norwegian. Og angående Flyr. Regnskapet var helt etter forventningene, da dette “underskuddet” var penger brukt for å starte opp selskapet. Regnskapet er blant annet grunnet hvor lenge Flyr har flydd, lite knyttet opp til selve flydriften.
Vi får se hur mycket intresse det finns att stödja Norwegian som Kina tagit kontroll över.
Just saying
är inte allt, att sälja massor med biljetter med förlust, som t.ex. Norwegian brukar göra, är väl ingen framgång. Bolag behöver tjäna pengar på riktigt, inte bara hålla cash flow..
@pf. Att det skulle “gå bra” för Norwegian är bara nys. Vänta bara tills du läst deras kvartalsrapport 31 augusti. Du kommer att förstå…..
det går ju bra för Norwegian……Säkert också för Flyr……
Frågan är vad de norska “Siviløkonomerna” kan.
kan pluttifikasjon om lønnsomhet ja.
Men “fy fabian” det kan bli kul for oss pax en periode.
Og, selv om det er pandemi, jeg tror grunnlaget er helt anderledes her i Norge, enn i flere andre land, særlig innenriks.
Dessutom att flyga för några hundringar Nkr inrikes Norge är helt enkelt inte hållbart.
Ngn måste ge sig I Norge frågan om det blir Norwegian eller Flyr? mest ekonomiska muskler vinner.
plan – mera fasta kostnader. Vilket de flesta förstår.
Den egna flottan ska byggas ut från de tre flygplan som flyger idag…
Men bolaget flyger bara med LN-FGA och LN-FGB.
70 procent lär inte räcka långt för att få någon lönsamhet i detta blivande konkursprojekt.
Dömt å misslyckas.
Det funkar inte å ha 3 bolag som flyger samma destinationer inrikes med det passagerare underlag som finns.
kabinfaktor i sommer, det er bra i en pandemitid.
Etterhvert flere fly å fordele de faste kostnader og oppstartskostnadene på.
Tar innenrikstrafikken Norge seg opp, er Flyr et velkomment tilskudd
Precis som när de jobbade hos Norwegian klarar flygbolagets ledning inte av att anpassa produktion efter planering och tvingas redan hyra in kapacitet. Helt otroligt.
Problemet är snarare fler flyg med låg kabinfaktor och låga biljettpriser då ökar kvadratiskt förlusterna.
Oavsett 84 miljoner i förlust är mycket pengar var har de gått? Ledningen som snabbt berikar sig lite Norwegian stuket?
innan pengarna är slut.
400 miljoner bränns ganska snabbt, sas bränner en miljard i månaden av skattebetalares pengar.
Av allt att döma verkar det gå rätt bra för Flyr. Detta är helt i linje med förväntningarna, och att jämföra ett halvårs utgifter med en dags intäkter är ju inte rimligt.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten