1 procents ökning för SAS och Norwegian i januari
Publicerad den 8 februari 2024Kommentarer
Sv Daniel. Selvsagt er ikke belegningen likegyldig. Det er på de siste passasjerene man tjener penger. Etter at kostnadene for flighten er dekket.
Daniel visst kan det vara så men i fallet SAS och Norwegian/WF stämmer det inte. SAS kommer att förlora minst 1-2 miljarder innevarande bokslutsår och WF/Norwegian kanske göra en vinst på minst 1 miljard. Om SAS behåller LH kommer bolaget inte att överleva mer än högst ett år.
Belægningen er fuldstændig ligegyldig. Du kan have en belægning på 100 % og stadig køre med underskud, mens en belægning på 50 % kan give overskud.
Og nej Senan, SAS kommer ikke til at nedlægge deres LH, der må jeg desværre skuffe dig
I pressreleasen från SAS står det 1,45 miljoner passagerare (avrundat1,5) och Norwegian och WF hade drygt 1,4 miljoner passagerare. Skillnaden att Norwegian/WF har 83 % beläggning och SAS bara 70 % beläggning är i detta fall viktig information. Skall bli intresant att se vilka linjer som blir kvar i SAS efter rekonstruktionen. Skall vi gissa på inrikes,
linjer inom Skandinavien och linjer till Medelhavet + Paris och Amsterdam? Allt annat försvinner.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten