Charterflyget håller Dalaflyget igång
Publicerad den 21 januari 2019Kommentarer
Till Lennart Solberg och illrarna
När ska jag börja?
Varför anställs vd och ledningar med jättelöner till flygplatser som gör enorma förluster och måste få pengar från skattebetalare.
Det blev tyst efter min sista kommentar
Anställ mot prestation det måste vara rimligt.
Hungriga vargar jagar bäst, mätta vargar jagar inte alls. En ny VD har ju anställts på Dalaflyget, så när kommer utfallet av den s.k. intensiva marknadsbearbetningen ????
Tror inte många knop görs utöver arbetet med att ligga på staten för att få skattesubventioner.
Till Lennart Solberg
Absolut kan jag jobba på provision, och då ska samtidigt hela ledningen göra det.
Dalarna ligger geografiskt strategiskt bra i Sverige, och i relation till hela Skandinavien, flygplatsinfrastrukturen ganska bra.
Vilka operatörer har man kontaktat? hur många? Vilka trafik incitament erbjuder man och till vilken marknad. Hur ser säljarbetet ut? Hur länge har det pågått? Det räcker inte att erbjuda några km asfalt.
thomas: Jag vet att ledningen för Dalaflyget jobbar som illrar för att “ragga operatörer”. Där vilar ingen på latsidan! Har du idéer som du tror är värda att prova så hör av dig till dem. Ett uppdrag på provision för dig kanske?
ABC: De 28 miljonerna ska räcka till att hålla TVÅ flygplatser öppna för samhällsviktigt flyg som sjukvårdsflyg, brandflyg, militär, mm, samt tillhandahålla infrastruktur för framför allt näringslivets behov av snabba förbindelser med utlandet och avlägsna delar av Sverige.
Det går alltså inte att slå ut det offentliga driftbidraget på chartertrafikens passagerare.
Chartertrafiken är ju tvärtom en pluspost i sammanhanget, som minskar behovet av offentligt stöd.
Är kostnaden per avredande charterresenärer runt 2700:-?? 28 milj / (180 page x 58 avg)…
Galet!!
varför bara subventioner från staten?
Bygg upp eget ex. cargo bara ut och ragga operatörer och analysera och bearbeta marknaden, men ledningen är väl för lata för att bedriva ett aktivt arbete. Anställ flygplatsledningen på provision.
Det är direkt korkat att lägga ned flygplatser. De är ovärderliga i krislägen och dumpolitisk kapitalförstöring.
Det är mer 12 mil nordväst ut till Rörbäcksnäs flygplats och dit kör jag inte på dåliga vägar för att sen flyga söderut.
När Sälen flygplats är i bruk så kan flygtrafiken från Mora flytta över till Sälen. Mora flygplats kan därmed läggas ner.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten