
SAS Airbus A350 testflyger
Publicerad den 7 november 2019
Kommentarer
Du verkar leva i det förflutna, så är det absolut inte längre.
…vi endelig får SAS’ nye fly baseret i CPH. ARN har længe været med begunstiget, f.eks. fik de nye A330 og A320neo base i Stockholm.
Så må vi leve med at den første A350 får svensk register (SE). Det går nok endda 🙂
Om man som SAS använder planen hela livslängden så kan man skita i andrahandsvärdet, delarna är ändå värda mer för sig.
#annorlunda…
Förr har SAS haft egna varianter men numera är i stort sett allting standardutförande från Airbus.
När man ser bilden, då tonar en framtida ägare av Lufthansa fram. SAS har inte en chans i den kommande konkurrensen. “Beat it”.
Det finns en anledning till att SAS flyttar långlinjer från ARN till CPH, ARN -LAX stänger och flyttas till CPH -LAX. Mer lönsamt helt enkelt
Det finns en anledning till att SAS flyttar långlinjer från ARN till CPH, ARN -LAX stänger och flyttas till CPH -LAX. Mer lönsamt helt enkelt
har SAS aldrig skaffat plan som normala bolag.
Allt ska vara SAS superspeciellt, vilket gör planen mindre värda på “second hand” marknaden.
Tidigare har SAS (kabin facket) krav på att mittgången skulle ha “SAS” mått.
Det innebar att de pax stolar som SAS beställde, endast passade SAS plan. Det har kostat MASSOR av pengar för SAS (skattebetalare).
i hovedstadstriangelen kan være et smart trekk FØR det innpasseres i long-haul
Trene crew, både kabin, og ikke minst de foran mao den beste delen av SAS.
Vet ej hur det med A350 men SAS brukar ha mycket eget special i sina plan som inga andra har. SAS har en benägenhet att krångla till det.
Ja tror aldrig någonsin ett bolag flugit dagen efter eller bara någon dag efter när de fått sitt första flygplan av en för bolaget ny typ
Dels ska en del utrustning in i kärran för att göra den luftvärdig med passagerare ombord (från fabrik gäller andra regler)
Och som någon skrev – när SAS (och andra bolag) tar leverans av flygplan som redan finns i flottan, ex A320neo så tas de i produktion dagen efter om allt är som det ska.
Skilj på äpplen och päron
De nya 320 går i drift ofta dagen eller dagarna efter de kommer till SAS. När det är en helt ny typ så krävs det mer
Varför ska dom till OSL och ARN, om de ändå inte ska trafikera dessa flygplatser?
Det är väl ytterst få som frivilligt gör ett byte på vägen till ORD, när man kan flyga direkt…?
Innebär registreringen SE- att den kommer sättas in på en förhoppningsvis ny rutt Arlanda-Tokyo-Los-Angeles?
Många bolag tar tid på sig från att de får ett flygplan från fabrik tills första passagerarflygningen. Tror United tar emot dem i Seattle och kör över till Seattle Tacoma för första “Revenue flight” samma dag. SAS kommer säkert klara det 2035.
Nej den kommer inte flyga runt i huvudstadstriangeln ARN-OSL-CPH
Men så kul att Ingegärd äntligen kom i luften.
ser verkligen fram emot att jobba ombord på denna maskinen.
Bra för kunderna och för oss tjejer…&killar att jobba i, generösa utrymmen och härlig ny teknik.
Framför allt bränslesnåla.
Hoppas jag får chansen att bjuda Greta på gratis kaffe ombord.
När kommer SAS A350 till Arlanda första gången?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten