
Så mycket ska Flyr tjäna på biljetterna
Publicerad den 2 mars 2021Kommentarer
Per Braathen ligger bakom BRA. Eric Braathen bakom Flyr.
Ok aktien gick ner en + 7% idag
Att Braathen avvaktat med att starta upp Bra i Sverige med inrikesflyget visar att han kan branschen, hoppas verkligen de får i gång bokningarna och biljettförsäljningen, allt avgörs där. Alla flygbolag inkl. lågprisbolag går dåligt och behöver stöd annars blir det en stor konkursvåg.
Men varför kasta nya pengar i gamla skulder, rent företags ekonomiskt är detta dålig kapital hantering.
https://live.euronext.com/en/ipo-showcase/flyr
Varsågoda!
Där har ni börsen!
Flyr räknar med ett snittpris i linje med andra lågprisbolag om ca 600 kr per snittbiljett. Skillnaden är dock att exempelvis Easyjet i snitt flyger 110,5 mil per flygning. Det motsvarar Oslo-Tromsö – en av de längsta flygsträckorna i Norge. De största norska sträckorna är runt 35 mil. Några längre flygningar kommer knappt göra någon större skillnad. Baseras alltså kalkylen på att de får lika mycket betalt som andra men bara behöver flyga hälften så långt?
Det är proffs bakom alla flygbolag
+ inhyrda proffskonsulter, men det hjälper inte när marknaden i stort sett ligger nere,
verkar på mycket låga nivåer.
Vilken börs är detta flygbolag registrerat på?
Det behövs nya flygbolag, de gamla sitter nästan alla på för stora kostymer, fel flygplan/
configuration etc. enorma skuldberg som är omöjliga att betala av. Marknaden kommer tillbaka.
Svar Thomas.
De är listade på Euronext growth.
Finns flera börsnoterade företag som inte ännu har intäkter exempelvis inom läkemedel, IT m m.
Flyr är noterat på Oslo Börs, på Euronext Growth
Flygningarna ska starta i juni, inte i april. Då startar biljettförsäljningen. Tydligen har de varit i kontakt med mängder av leasingbolag. Flygplan är ju inte precis en bristvara idag…
Vart står deras flygmaskiner redo för start i april?
Helt stupid, å starte et flyselskap til. -Norge er et lite europeisk land. Og er godt dekket av Norwegian, SAS og Widerøe. Likevel, skal Wizzair, Ryanair etc, inn i et marked med massiv overkapasitet. -Hva er poenget?
Sluta upp med era småsinta och insinuerade inlägg. Det är proffs bakom detta bolag och jer bar å bara raka hem vinsten.
Men det är väl inget svårt att få in 600 kr per biljett. Bjud på en ordentlig måltid, gratis champagne och gratis hyrbil på destinationen. Alla kommer att flockas.
(För länge sen träffade jag en försäljare som sa: Nästa år ska jag sälja för 40 miljoner kr! Jag sa: Det är väl inget problem; köp en Boeing 747 och sälj den för 40 miljoner kr. Det kan funka än idag.)
Någon form av kalkyl och beräkningar måste man ha. Uppenbarligen tilltalar det investerarna.
Kanske svårt att förstå för de som känner sig hotade.
vilken aktiebörs är Flyr registrerad på?
ett bolag som inte har verksamhet och 0 intäkter skulle finnas på någon börs? vilken?
det går inte hitta på DIs börsindex eller Avanzas flygbolag registrering
Att inte ta med Stockholm förefaller klokt. Då det är mest Miljöpartister som nyttjar flyget och dom är ju inte så många.
Härlig balansräkning de presenterar, den verkar genomarbetad och seriös. de kommer även att ta betalt för kaffet ombord, vilket kommer att generera extra inkomster. Spännande med en ny aktör, konkurrens vinner alltid kunderna på.
Vilket företag (förutom i gamla Sovjet) kan bestämma vad kunden ska betala och hur många de ska köpa? Om inte bolaget själva förstår att kunden bestämmer med vem och till vilket pris de väljer att resa behöver de förmodligen en ny ledning redan från start.
Har Flyr kommit på någon affärsidé? Hittills har de vad jag sett inte kommunicerat en sådan..
Presenterade de hur det ska gå till? I så fall hade det varit intressant att läsa. Jag kan också starta ett flygbolag och sen presentera en massa siffror. Mina biljetter kommer att kosta 700kr så har ännu bättre yeild…
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten