Utvärdering och rekrytering på SAS Connect
Publicerad den 5 december 2021Kommentarer
Kan säkert vara så att SAS vill plocka piloter från Wizz för att minska deras möjligheter att ta över en stor del av pax från SAS med sina nya A321neo’s och försvåra att hålla baser bemannade i Scandinavien.
SAS struntar i piloternas fem-åriga Återanställningsavtal – är det den svenska modellen Socialdemokraterna står för? Varför vill inte SAS ha tillbaka utbildad, vältränad duktig svensk personal? Kan det bara att de inte vill betala skatten? SAS borde skämmas! De har ju betalat ca 300tkr för varje Airbus-utbildad pilot! De lurar media och Skatteverket, piloternas löner är låga i jämförelse med andra bolag, det är ledningens löner som är höga. SAS har blivit ett skamligt bolag!
Flygbolaget är inte nytt. Bara namnet SAS Connect är nytt. De har funnits sedan 2017 då basen i London öppnades. Därefter öppnades en bas i Malaga, men den stängdes ner i samband med pandemiutbrottet. Om Köpenhamn blir bas nummer tre eller nummer två beror alltså på hur man väljer att räkna.
Om de ska ha 10 flygplan i ett första skede blir det en ökning med 1 maskin eftersom de redan har 9.
Elegant skött att de tar in piloter från Wizzair samtidigt som de flesta av oss uppsagda SAS-piloter inte hört ett ljud från SAS Connect.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten